مدیر کل دامپزشکی استان گلستان:استان گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

گرگان (پانا) - مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گلستان مشاهده نشده است.

کد مطلب: ۸۰۶۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل دامپزشکی استان گلستان:استان گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

محمودرضا وفایی درباره بیماری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده در مجموعه دامپزشکی استان و هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مربوطه موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده، اما با این وجود به فعالان حوزه طیور استان توصیه می‌کنیم ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی را جدی گرفته و هر گونه تلفات غیرعادی طیور را به شبکه دامپزشکی شهرستان محل خود گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان تأکید کرد: برای پیشگیری لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای نسبت به محافظت گله‌‌های خود اقدام کنند.

وفایی افزود: کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر همه کانون‌های مستعد بیماری اعم از دریا، تالاب‌ها ، آبندان‌ها و بازارچه‌های هفتگی را مورد بازدید و نمونه‌برداری قرار داده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک ضوابط قرنطینه ای را اجرایی خواهد کرد و در همین راستا از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌شود به صورت جدی از خرید طیور زنده بازارهای محلی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان اظهار کرد: مصرف گوشت طیور و تخم‌مرغ که در مراکز مجاز عرضه می‌شود، هیچ‌گونه مخاطره‌ای برای مصرف‌کنندگان ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار