دادستان شهرستان بندرگز

با اخلال گران نظم عمومی در چهارشنبه سوری برخورد جدی می شود

دادستان بندرگز با هشدار به مخلین امنیت در شب چهارشنبه سوری گفت: با اخلال گران نظم عمومی در چهارشنبه سوری برخورد جدی می شود.

کد مطلب: ۸۰۶۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
با اخلال گران نظم عمومی در چهارشنبه سوری برخورد جدی می شود

به گزارش پانا از استان گلستان، دادستان شهرستان بندرگز گفت: متاسفانه همه ساله درآستانه عید نوروز و چهارشنبه آخر سال بعضی از افراد به بهانه برگزاری مراسم شادی، مبادرت به انجام بعضی اعمال و افعال ناهنجار و مجرمانه می کنند و با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجبات سلب آسایش و امنیت شهروندان را فراهم می کنند و تاسف بیشتر برای این عده از افراد این است که با این اعمال خود ضررهای جبران ناپذیر مادی و معنوی به شهروندان وارد نموده و به حقوق مردم تعرض می کنند.

کاظم طالبی گفت: دستگاه قضایی و نیروهای امنیتب و انتظامی شهرستان مصمم هستند با افرادی که برای مردم ایجاد مزاحمت کرده و نیز با افرادی که بخاطر منافع و سود جویی شخصی اقلام خطرناک و غیر مجاز را در معرض فروش قرار دهند برخورد جدی کنند.

وی با اشاره به واحدهای صنفی و مغازه هایی که اقدام به نگهداری و توزیع و فروش مواد منفجره اقدام می نمایند، خاطرنشان کرد: به خاطر حصول سود مادی اندک با جان و مال و امنیت مردم معامله نکنند و الا ضمن پیامد های صنفی، آثار کیفری را هم برای آنها به بار خواهد آورد و این امر احتمالا موجبات محرومیت های اجتماعی از جمله ممنوعیت تمدید یا صدور پروانه کسب در آینده را فراهم می نماید.

وی تصریح کرد: قطعاً با افرادی که به هشدارها و تذکرات در این خصوص توجه نکنند با حساسیت، برابر قوانین و مقررات برخورد می شود.

طالبی افزود: انفجارهای صوتی؛ اگر موجب هراس شخصی شده و بر اثر آن صدمه جسمی یا روحی به وی وارد گردد علاوه بر مجازات حبس یا شلاق یا جزای نقدی خسارت مادی از جمله دیه را در پی خواهد داشت و در مواردی که این اقدامات منجر به مرگ شخص گردد، عامل آن حتی در مواردی ممکن است که به عنوان مباشر معنوی قتل عمد شناخته شده و به قصاص نفس محکوم گردد.

وی پیشاپیش عید نوروز را به کلیه مردم فهیم ، ولایتمدار ، انقلابی و بصیر بندرگز تبریک گفته و به خانواده ها هشدار داد به طور جدی مواظب حرکات و اعمال فرزندان و عزیزان خودشان در روزهای پیش رو باشند تا ماجراجویی و بازی کودکانه آنها با مواد محترقه و خطرناک موجب بروز حوادث و صدمات ناگوار نگردد تا به جای برپایی جشن و شادی عید نوروز مشغول دردسر های حاصل از عوارض ناشی از صدمات مادی و جسمی و روحی آن نگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار