استاندار تهران :

نخبگان در دستیابی کشور به استقلال کامل ،مسئولیت اجتماعی دارند

شهر قدس (پانا) - استاندار تهران در نشست صمیمی با نخبگان علمی،فرهنگی ،هنری و ورزشی شهرستان قدس از نخبگان خواست به مسئولیت اجتماعی خود در دستیابی به استقلال کامل عمل کنند.

کد مطلب: ۸۰۶۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نخبگان در دستیابی کشور به استقلال کامل ،مسئولیت اجتماعی دارند

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، محمدحسین مقیمی در این نشست نقش نخبگان را در رسیدن به فرآیند توسعه ،نقشی تعیین کننده دانست و گفت:برای رسیدن به استقلال به معنای واقعی کلمه و در همه بخش ها نخبگان باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

وی در ادامه از مقطع کنونی کشور بعنوان برهه ای تاریخی و حساس برای گذر به دوران توسعه یاد کرد و افزود:اگر کشورهای ژاپن و آلمان که بعداز جنگ جهانی دوم قدم در راه توسعه و پیشرفت گذاشتند و از تحقیر غرور ملی مردم شان در مقطع بعد از جنگ عبور کردند،دلیلش را باید در نقش آفرینی به هنگام نخبگان این دو کشور جستجو کرد که به درستی به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم عمل کردند.

وی با برشمردن عناصر و مؤلفه های توسعه از سه عنصر خردگرایی،تولید علم و تشریک مساعی بعنوان پیشران های فرآیند توسعه پایدار یاد کرد و افزود:اگر روحیه کارگروهی و تشریک مساعی داشته باشیم قطعا به اهداف توسعه ای خود دست خواهیم یافت.

استاندار تهران نخبگان را طلایه داران اعتلای فرهنگی و شکوفایی اقتصادی در کشور دانست و تأکید کرد:امروز نخبگان می توانند با شعاع حرکتی وسیع و گسترده در بخش های فرهنگی و اجتماعی وارد شوند و کمک حال دولت در حل مشکلات باشند.

مقیمی در ادامه، مشکلات اجتماعی و فرهنگی در کشور را ناشی از کم توجهی و نادیده گرفتن نقش نخبگان از سوی دولت برشمرد و افزود:در مسائل اجتماعی و فرهنگی هنوز کارهای زیادی داریم و بدانیم که دامنه آسیب های اجتماعی آنچنان گسترده است که اگر مهار نشوند دامنگیر خودمان خواهد شد.

وی کم توجهی به تولیدات داخلی و نادیده گرفتن مشکلات تولیدکنندگان را زمینه ساز عدم دستیابی به استقلال اقتصادی خواند و تصریح کرد:اگر خواهان استقلال اقتصادی هستیم باید به مطالبات و دغدغه های تولیدکنندگان نگاهی ویژه داشته باشیم.

شایان ذکر است ،در ابتدای این دیدار جمعی از نخبگان علمی،هنری،ورزشی و سیاسی به بیان دیدگاه ها و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

/خبرنگار: پردیس سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار