مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان دزفول اعلام کرد:

به کارگیری ۵ هزار نیروی حق التدریس در خوزستان

دزفول (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال جاری ۵ هزار جوان تحصیلکرده به عنوان نیروی حق التدریس در استان خوزستان به کارگیری شدند.

کد مطلب: ۸۰۶۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
به کارگیری ۵ هزار نیروی حق التدریس در خوزستان

محمد تقی زاده روز گذشته در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان دزفول اظهار کرد: دوره پیش دبستانی مهمترین مانع بر سر راه بی سوادی در استان است. اجباری شدن این دوره در خوزستان زمینه ساز رشد شاخص های آموزشی در دوره ابتدایی شد.

وی با بیان اینکه مهمترین رسالت آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی پویا، خلاق و مبتکر است، خاطرنشان کرد: توسعه تمدن اسلامی مرهون تربیت دانش آموز متفکر و متعهد است و این امر تنها با تلاش معلمان محقق می شود.

تقی زاده در عین حال با اشاره به تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان، گفت: مهمترین راهبرد آموزش و پرورش خوزستان عمل در راستای اولویت های ۲۰ گانه توسعه است که اولین و مهمترین اولویت توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: با اجباری شدن دوره پیش دبستانی ۱۱ هزار جوان تحصیل کرده در خوزستان به عنوان معلم به کاروان تعلیم و تربیت استان پیوستند.

وی در عین حال با اظهار اینکه بارانداز نهایی آموزش و پرورش استان در خانه کنکور نیست، تصریح کرد: اولویت اصلی آموزش و پرورش کنکور نیست بلکه توسعه پیش دبستانی است.

تقی زاده در ادامه تاکید کرد: توجه به اولویت های ۲۰ گانه توسعه آموزش و پرورش خوزستان موفقیت های فراوانی برای مجموعه تعلیم و تربیت استان حاصل کرده است. ارتقای رتبه کنکور از ۲۷ به ۱۹، کسب عنوان اول کشوری در شاخص توسعه پیش دبستانی از جمله این موفقیت ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با بیان اینکه اولویت اول در به کارگیری و جذب نیروهای پیش دبستانی و حق التدریس فرزندان فرهنگیان هستند، گفت: سالانه ۷ هزار فرهنگی تقاضای انتقال دارند که با ایجاد اولویت استخدام برای فرزندان فرهنگیان تلاش شد تا فرهنگیان در خوزستان ماندگار شوند.

وی اولین شاخص توسعه در جهان را شاخص کتاب و چاپ دانست و عنوان کرد: متاسفانه شاخص کتاب و کتاب خوانی در کشور افت بسیار شدیدی داشته است. معلمان باید تلاش کنند تا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را در بین دانش آموزان ترویج کنند.

تقی زاده در ادامه یادآور شد: معلمان باید دانش آموزان را ترغیب به مطالعه کتب داستانی و غیر درسی کنند تا شاخص کتابخوانی در کشور ارتقا پیدا کند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مطالبات ۲۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش از دستگاه ها، افزود: از سال ۷۱ تا کنون این مطالبات به آموزش و پرورش پرداخت نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه گفت: اگر آموزش و پرورش مسیر خود را به خوبی طی کند و بستر لازم برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان فراهم شود، فرزندان این سرزمین موفقیت های بزرگی در عرصه جهانی کسب خواهند کرد.

وی در پایان یادآور شد: آموزش و پرورش نیازمند نگاه ویژه است و این امر با همکاری و تلاش های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار