در گفت و گو با پانا

مجید قناد: حذف پیک نوروزی حذف تجربه‌های ناموفق است

تهران (پانا) - –مجید قناد معتقد است حذف پیک نوروزی از تکالیف دانش آموزان در نوروز حذف کارشناسانه ای است که بر پایه سال ها تجربه ناموفق این تکلیف صورت گرفته است.

کد مطلب: ۸۰۶۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مجید قناد: حذف پیک نوروزی حذف تجربه‌های ناموفق است

مجید قناد مجری و تهیه کننده برنامه کودک و نوجوان تلویزیون در گفت و گو با پانا حذف پیک نوروزی دانش آموزان را اقدامی مطلوب دانست و گفت: این تصمیم را تأیید می‌کنم و برای این تأیید هم دلیل دارم. قطعاً یک تیم کارشناسی به این نتیجه رسیده است و حذف پیک نوروزی حاصل سال‌ها تجربه ناموفق وجود آن است .

وی افزود: پر کردن پیک نوروزی برای دانش‌آموز به معنای وادار شدن به انجام یک تکلیف است و برای آنها این احساس را ایجاد می‌کند که در نوروز هم به مدرسه می‌روند .

قناد همچنین با تاکید بر ضرورت جایگزینی طرح‌های خلاقانه و نو به جای انجام تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان توضیح داد: می‌توان از دانش‌آموزان خواست کارهای روزانه خود را در عید بنویسند. در این صورت خاطره انگیزترین اتفاقات نوروز را ثبت می‌کنند و خلاقیت آن‌ها به کار گرفته می‌شود. دانش‌آموز همچنین سعی می‌کند کارهای خوبی انجام دهد که قابل نوشتن باشد و بیشتر به اطراف و محیط خود دقت می‌کند .

این کارشناس مسائل کودک و نوجوان ادامه داد: بچه‌ها می‌توانند برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی را ببینند یا اگر کتاب قصه‌ای را می‌خوانند، بعد از عید در مدرسه به همکلاسی‌هایشان معرفی و دیده‌ها و شنیده‌ها و خوانده‌های خود را نقد کنند. در خلال این گفت و گوها و بحث‌ها می‌توان به میزان مخاطبان برنامه‌های کودک و نوجوان نیز پی برد و فهمید تلویزیون چقدر موفق عمل کرده است .

قناد با بیان این که آموزش غیرمستقیم مفاهیم جدی و مهمی را به شکل تاثیرگذار برای دانش آموزان مطرح می‌کند، عنوان کرد: بچه‌ها باید احترام به والدین را مشق کنند. به عیادت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود بروند. معلمان نیز می‌توانند با تاکید کردن بر نکات خوب گزارش‌های دانش آموزان از کارهایی نوروز، جریان آموزش را تقویت کنند .

وی با اشاره به تصویری شدن نظام آموزش در ایران بیان کرد: این نوع آموزش نگاه ویژه‌ای را به کودکان و نوجوانان دارد. ما آدم بزرگ‌ها خوب نگاه می‌کنیم، اما خوب نمی‌بینیم و این اتفاق نتیجه نوع آموزش دیدنمان در دوره کودکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار