رئیس پلیس راهور ناجا:

۵۲ درصد کشته‌های جاده‌ای سرنشینان پراید و پژو هستند

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید ۷۳ درصد از تصادفات جاده ای مربوط به خودروهای سواری بوده که ۵۲ درصد آنها مربوط به پراید و پژو است.

کد مطلب: ۸۰۶۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
۵۲ درصد کشته‌های جاده‌ای سرنشینان پراید و پژو هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار تقی مهری در نشست ستاد رسانه ای پیشگیری از سوانح و حوادث نوروزی گفت: موضوع حمل و نقل و ترافیک و تصادفات یکی از مسائل مهم در دنیا و در کشور ما است. در کشورهای دیگر مسافرت های زمینی نسبت به سایر مسافرت ها اولویت کمتری دارد اما در کشور ما بیش از ۹۴ درصد ترددها به وسیله حمل و نقل زمینی است.

وی افزود: آمارهای زیادی در خصوص تصادفات ارائه شده است، در حوادث رانندگی سه عامل اصلی جاده، خودرو و انسان نقش بسیار مهمی دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در کشور ما در سال ۸۴ حدود ۲۷ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که این آمار در پایان سال گذشته به حدود ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است.

سردار مهری ادامه داد: موضوع تصادفات در جاده مسئله مهمی است آنچنان که مقام معظم رهبری در شهریور ماه سال جاری به آن اشاره کردند.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲۱ میلیون خودرو در کشور داریم که این آمار در سال ۸۴ حدود ۷ میلیون بوده است و همچنین حدود ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور تردد می کنند که جمعا ۳۲ میلیون وسیله نقلیه در جاده های ما تردد دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: حدود ۴۰ میلیون گواهینامه صادر کرده ایم که از این تعداد حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون از آنها فعال هستند. در سال جدید ۲ میلیون نفر گواهینامه گرفته اند که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

سردار مهری افزود: روزانه بیش از ۸۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود. کشور ما حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز دارد که حدود ۳ هزار نقطه خارج از شهرها هستند. حدود ۵۰ درصد از کسانی که در تصادفات فوت می کنند در درمانگاه ها و در مسیر بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: اگر آموزش در شهرها به خوبی صورت بگیرد ما کاهش تصادفات را در جاده های برون شهری خواهیم داشت.

سردار مهری تصریح کرد: معمولا سوانح زمینی خیلی جلب توجه نمی کنند، در حالیکه روزانه ۴۳ نفر در اثر تصادفات فوت کرده و بیش از ۵۰۰ نفر دچار مصدومیت و معلولیت می شوند که می بایست مسئولان، نخبگان و همه دستگاه ها و نهادها را نسبت به این مسئله حساس کرد.

وی افزود: در سال گذشته ۷۳ درصد از تصادفات که منجر به فوتی و مصدومی شده مربوط به خودروهای سواری بوده است و همچنین ۵۲ درصد از کشته های جاده ای در کشور به وسیله خودروهای پراید و پژو رخ می دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که ۷ سال پیش تصویب و اجرایی شد نیاز به بازنگری دارد. ما پیشنهاد کردیم که بالاترین مقام اجرایی کشور ریاست ستاد راهور را به عهده بگیرد که متاسفانه انجام نشد.

وی در پایان یادآور شد: طبق قانون قرار بود در برنامه ششم توسعه تمام نقاط حادثه خیز کشور برطرف شود اما متاسفانه با وجود گذشت سه سال از برنامه توسعه ششم، هنوز این نقاط مرتفع نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار