در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران: ساز و کار ایمنی بازار تهران تدوین می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به ساختمان‌های متعددی وجود دارد، می‌گوید بازار تهران یکی از مراکزی است که از لحاظ خطرزا بودن ریسک بالایی دارد و قرار است سازوکار ایمنی بازار تدوین شود.

کد مطلب: ۸۰۶۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران: ساز و کار ایمنی بازار تهران تدوین می‌شود

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: ساختمان‌های متعددی در تهران وجود دارد که استانداردهای لازم را ندارند و به خاطر نوع فعالیت‌هایی که دارند و تردد در آنها زیاد است، خطراتی را برای ایمنی شهروندان ایجاد می‌کنند که باید هر چه زودتر توسط مالکان و ذی‌نفعان، ایمن‌سازی شوند اما متاسفانه در این سال‌ها تا اتفاقی نیفتد، متوجه خطرات، ضایعات و خسارت‌های جانی که می‌تواند ناایمن بودن ساختمان‌ها به شهر وارد کند، نمی‌شویم و می‌بینیم که اقدامات جدی در خصوص ساختمان‌های ناایمن نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: کمیسیون سلامت با همکاری آتش‌نشانی، مرجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی، ساختمان‌های ناایمن را شناسایی و آنها را بر اساس شاخص‌های ناپایداری اولویت‌بندی کرده است و مرجع قضایی نیز پلمپ این مراکز را در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: در اولین مرحله پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن به مالکان اخطار داده می‌شود و اگر ذی‌نفعان دستورالعمل‌های آتش‌نشانی را در جهت ایمن‌سازی رعایت کنند، با آنها برخورد نمی‌شود اما بی‌توجهی به اخطارها سبب می‌شود مرجع قضایی، این ساختمان‌ها را پلمپ کند.

صدراعظم نوری تصریح کرد: با هماهنگی شهرداری منطقه 11 و 12 و مرجع قضایی تاکنون 10 پاساژ ناایمن شناسایی و به آنها اخطار داده شد، برخی از این پاساژها شروع به ایمن‌سازی کرده‌اند و برخی که به اخطارها بی‌توجه بودند و به دلیل پرتردد بودن، ریسک بالایی داشتند، پلمپ شدند.

وی با بیان اینکه بازار تهران یکی از مراکزی است که از لحاظ خطرزا بودن ریسک بالایی دارد، گفت: به خاطر تراکم جمعیت و تنوع اصناف در این محدوده، مخاطرات بیشتری در این منطقه نیز وجود دارد که قرار است در کمیسیون سلامت با همکاری کمیسیون‌های شهرسازی و حمل و نقل و مراجع قضایی، جلسه‌ای در خصوص ایمن‌سازی بازار برگزار شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: باید در یک برنامه زمان‌بندی شده، سازوکار ایمنی بازار را که یک بنای قدیمی و تاریخی است، تدوین کنیم. برنامه‌هایی مانند خروج اصناف از بازار و حفظ این بنا به عنوان میراث تاریخی با مقاومت روبرو خواهد شد. نباید ایمنی بازار سبب شود جریان فعالیت و کسب در آن متوقف شود. ما به دنبال روش‌هایی هستیم که مخاطراتی را رفع کرده اما نارضایتی و مقاومتی در پی نداشته باشد. بازار هویت شهر تهران است و باید این هویت حفظ شود و مانند همه بازارهای تاریخی کشور، کار و فعالیت در آن جریان داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار