توضیحات مجید قناد درباره «یه گله جا» نوروزی

مجید قناد: خانواده، صداوسیما و آموزش و پرورش، سه ضلع مثلث آموزش کودکان و نوجوانان هستند

تهران (پانا) – مجید قناد تهیه کننده و مجری سیما که با برنامه «یه گله جا» مهمان نوروزی مخاطبان کودک و نوجوان است، معتقد است، سه ضلع مثلث آموزش این گروه سنی یعنی خانواده، صداوسیما و آموزش و پرورش باید عملکرد یکدیگر را تکمیل کنند.

کد مطلب: ۸۰۶۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مجید قناد: خانواده، صداوسیما و آموزش و پرورش، سه ضلع مثلث آموزش کودکان و نوجوانان هستند

مجید قناد تهیه‌کننده و مجری «یه گله جا» در گفت‌وگو با پانا درباره ویژه‌برنامه‌های نوروزی این اثر تلویزیونی بیان کرد: این برنامه دو ماه است که روی آنتن رفته است اما در نوروز 97 ویژه برنامه‌های آن پخش می‌شود.
وی افزود: سعی کرده‌ایم درباره آداب و رسوم نوروز، دید و بازدیدها، سفر رفتن، دوران قبل و بعد از عید و همراهی خانواده‌ها با هم به زبان ساده حرف بزنیم.
قناد با اشاره به ویژگی‌های این برنامه توضیح داد: «یه گله جا» در نوروز متشکل از آیتم‌های مختلف نمایش، مسابقه و وله‌هایی متناسب با حال و هوای این ایام است. دو عروسک نوزاد نی‌نی و تاتی هم در این قسمت‌ها حضور دارند که وقتی بزرگترها نیستند درباره نیازها و خواسته‌هایشان با هم حرف می‌زنند و در حضور بزرگترها سکوت می‌کنند. در واقع در این بخش قصد داریم به زبان و فهم مشترکی که آدم‌ها می‌توانند با یکدیگر داشته باشند، اشاره کنیم.
وی افزود: در این برنامه همچنین سعی می‌کنیم مفاهیم مهم و جدی اهمیت احترام به والدین، رعایت حق و حقوق دیگران و وقت گذاشتن برای یکدیگر را به بچه‌ها آموزش دهیم.
قناد درباره اینکه چقدر تلویزیون در تامین سلیقه مخاطبان کودک و نوجوان موفق عمل کرده است، گفت: به نظرم تعداد برنامه‌های تلویزیونی کودک، نوجوان و خردسال در تلویزیون کم است زیرا هر گروه سنی و هر یک از کودکان نیازهای خاص خود را دارند. طبیعی است که اگر به بچه یک نوع غذا بدهیم و مثلا هر روز چلوکباب بخورد، طعم و مزه غذاهای دیگر را نمی چشد و از آنها آگاه نمی‌شود.
وی خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان در سن یادگیری هستند؛ اما اینکه صرفا بگوییم اینترنت بد است یا خوب، حرف قابل درکی برای بچه‌ها نیست. بلکه باید جایگزین بهتری را معرفی و کودک را قانع کرد که به جای سرگرم شدن در شبکه‌های اجتماعی وقتش را صرف کارهای بهتر مثل کتاب خواندن کند.
این مجری سیما همچنین عنوان کرد: نباید سه ضلع مثلث آموزش کودکان و نوجوانان را که شامل خانواده، صداوسیما و آموزش و پرورش می‌شود، فراموش کنیم. این سه زمانی نتیجه‌بخش خواهند بود که در کنار هم باشند و عملکرد یکدیگر را تکمیل کنند.

«یه گله جا» عنوان مجموعه برنامه‌ای است با اجرای مجید قناد که در شهرک سینمایی تولید شده است. داستان این برنامه حول شخصیت عمو قناد می‌گردد و شخصیت‌های نمایشی چون «داداشی»، «مامان قندی»، «مچاله چرخی» و ... در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
سلامتی، تندرستی و بهداشت خانواده محور اصلی برنامه شاد و مفرح «یه گله جا» است که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده است.
سایر عوامل این برنامه عبارتند از:
تهیه کننده : سید محسن مناجاتی-مجید قناد، کارگردان : علی مختارزاده، نویسنده : محمدکاظم اخوان، اجرا : مجید قناد، مسعود غزنچای
بازیگران: مرتضی ضرابی، حسین محب اهری، ساناز سماواتی، امیر عباس حسینی، کامبیز طلایی، حجت سپهری، شکوفه حیدریان و سمیرا یوسفی، طراح گریم :علی کوچکی، آهنگساز : فرید فراز، مهرداد یکتا، سپهر قناد.
این برنامه در ایام عید هر روز از ساعت 10 صبح از شبکه دو سیما پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار