مصوبات ۱۲ ماده ای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران ابلاغ شد

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران: طرح جامع شبکه آب اضطراری تهران تصویب شد

تهران (پانا) - مصوبات 12 ماده ای آخرین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران از سوی شهردار تهران ابلاغ شد.

کد مطلب: ۸۰۶۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران: طرح جامع شبکه آب اضطراری تهران تصویب شد

احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌‌وگو با پانا گفت: بر اساس بند 9 مقرر شد کارگروه تخصصی آتش نشانی و مواد خطرناک با همکاری کارگروه تخصصی امور سیل و شریان های حیاتی نسبت به تهیه برنامه یا طرح تامین آب اضطراری تهران اقدام کنند.

وی در تشریح ضرورت این طرح گفت: با توجه به آنکه زلزله تهدید عمده تهران به شمار می آید و همواره یکی از پیامدهای ثانویه هر زلزله آسیب دیدگی شبکه های حیاتی از جمله شبکه آب شرب و شبکه تامین آب اطفای حریق است، لذا این موضوع پس از طرح و بررسی های اولیه در جلسات پیاپی کارگروه کارگروه تخصصی امور سیل و شریان های حیاتی برای تصویب تهیه طرح جامع شبکه آب اضطراری تهران در دستور کار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت و با اجماع عمومی تصویب شد.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران همچنین در خصوص سایر مصوبات ابلاغی این شورا گفت: یکی دیگر از بندهای تصویب شده موضوع آموزش مدیریت بحران در مدارس پیش دبستانی و دبستانی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است.

وی همچنین تصویب تهیه طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده شهر تهران را یکی از دیگر موارد ابلاغی خواند و گفت: مدارس به عنوان پایگاه امن و ایمن برای دانش آموزان در زمان عادی و برای اسکان اضطراری در شرایط بحران باید آماده باشند.

صادقی گفت: بر اساس بند دیگری از این مصوبه، کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع رسانی با تاکید بر اهمیت آموزش های شهروندی، موظف شد نسبت به تهیه برنامه های کارشناسی و ارائه آموزش عمومی و تخصصی با همکاری سازمان صدا و سیما و سایر کارگروه ها اقدام کند.

وی افزود: همچنین شهرداری تهران موظف شد نسبت به اختصاص فضای مناسب، جهت راه اندازی و احداث مجموعه آموزشی، فرهنگی پارک زلزله بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: بر اساس بند 12 این مصوبه، دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران موظفند آمادگی لازم به منظور ایمنی و مقابله با حوادث احتمالی ایام تعطیلات نوروز و شهری ایمن و تاب آور را برای میزبانی میهمانان در تهران فراهم آورند.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: بر اساس یکی دیگر از بندهای تصویب شده این شورا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همکاری کارگروه های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران موظف شد تا تدابیر لازم برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از جمله مراسم آخرین سه شنبه سال را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار