در گفت‌وگو با پانا

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران: نظارتی برای دریافت برگه معاینه فنی کامیون‌ها وجود ندارد

استانداردهای معاینه فنی خودروهای سنگین ارتقا پیدا کرده است

تهران (پانا) - مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفته است که بر خودروهای سنگینی که ۱۰ شب تا شش صبح در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند و اکثر کامیون‌های فرسوده هستند،نظارتی از نظر دریافت برگه معاینه فنی کامیون‌ها وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۰۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران: نظارتی برای دریافت برگه معاینه فنی کامیون‌ها وجود ندارد

سید نواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با پانا گفت: در تهران ۹۰ هزار خودرو سنگین داریم در مقابل سه میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو پلاک تهران هستند. ۹۰ هزار خودرو سنگین را در کنار سه میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو پلاک تهران قرار دهیم قطره‌ای در برابر دریاست. البته هنوز به طور قطعی سهم منابع مختلف در تولید آلاینده‌ها مشخص نیست و هنوز اطلاعات جدیدتری نیز در این خصوص منتشر نشده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این پرسش که خودروهای سنگین از جمله کامیون‌ها الزامی برای دریافت معاینه فنی دارند یا مانند موتورسیکلت‌ها نظارتی در خصوص دریافت برگه معاینه فنی از سوی آن‌ها وجود ندارد؟ گفت: در تهران ۵ مرکز معاینه فنی خوردوهای سنگین وجود دارد که سه مرکز آن به اتوبوس‌های شرکت واحد اختصاص دارد و دو مرکز نیز به خودروهای سنگین محدوده شهر تهران خدمات‌رسانی می‌کنند. اتوبوس‌های شرکت واحد که معاینه فنی نداشته باشد اجازه تردد ندارند و سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به سایر خودورهای دیزلی می‌شود اما بر خودروهای سنگینی که ۱۰ شب تا شش صبح در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند و اکثر کامیون‌های فرسوده هستند، هیچ نظارتی از نظر داشتن برگه معاینه فنی وجود ندارد زیرا تردد این کامیون‌ها کمتر در محدود زوج و فرد است و در ساعتی است که طرح زوج و فرد نیز اجرا نمی‌شود، بنابراین از چشم دوربین‌های نظارتی پنهان هستند. خوشبختانه در قانون جدید طرح کاهش کنترل تردد خوردوهای فرسوده و نظارت خودروها از لحاظ معاینه فنی در تمامی معابر سطح شهر پیش‌بینی شده است که امیدواریم زودتر ابلاغ شود.

نواب حسینی در خصوص این که استانداردهای معاینه فنی خودروهای سنگین ارتقا پیدا کرده است، گفت: مطالعه افزایش استانداردهای معاینه فنی خودروهای سنگین با همکاری وزارت کشور، وزارت راه و شهرداری انجام شده است و پیشنهادهای خود را به کارگروه زیربنایی دولت برای اصلاحیه استانداردهای معاینه فنی خودروهای سنگین در کشور ارائه می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار