رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری

۷۰ درصد عوارض سوختگی حوادث چهارشنبه سوری ماندگار است

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد عوارض سوختگی حوادث چهارشنبه سوری ماندگار است، می‌گوید سالانه حدود ۲۵۰ هزار مورد سوختگی در کشور رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۸۰۶۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ درصد عوارض سوختگی حوادث چهارشنبه سوری ماندگار است

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سوختگی شهید مطهری، مصطفی ده‌مرده‌ای ضمن هشدارهایی در مورد حوادث چهارشنبه آخر سال اظهارکرد: قطع دست،‌انگشت، آسیب به چشم و صدمات وسیع پوستی از جمله مشکلات شایعی است که در این ایام برای حادثه‌دیدگان ایجاد می‌شود و حدود ۷۰ درصد از عوارض ناشی از سوختگی ماندگاراست.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۵۰ هزار مورد سوختگی در کشور رخ می‌دهد،‌گفت: ۲۵ هزار مورد از این افراد در بیمارستان بستری و حدود ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک بیان داشت: ‌مردان از زنان در کشور بیشتر در دچار سوختگی شده و پیشگیری از این مسئله در درمان سوختگی اهمیت دارد.

ده‌مرده‌ای بیان داشت: اکثر افرادی که دچار سوختگی می‌شوند استطاعت مالی نداشته و این در حالی بود که در مان سوختگی نیاز به زمان طولانی و هزینه‌های بالایی نسبت به سایر بیماری‌ها دارد.

وی به هزینه های پنهان سوختگی که شامل از دست رفتن روزهای کار، از دست دادن شغل و گرفتاری های خانوادگی است، اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت سوختگی در ایران بسیار اسفناک است و این در حالی بوده که سوختگی قابل پیشگیری است.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری عنوان کرد: متاسفانه از نظر فرهنگی و آموزش دچار مشکلات جدی در این زمینه هستیم و باید توجه داشت که علیرغم که با وجود اقدامات درمانی برای بیماران سوخته، میزان مرگ و میر بسیار بالاتراز متوسط جهانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار