«صبا» دریچه ای به «شبه قاره هند» باز کرد

تهران (پانا) - صبا میزبان جلوه هایی از نگاه نسل جوان هنرمندایرانی به شگفتیهای طبیعت، حکمت واسطوره در شبه قاره هند شد..

کد مطلب: ۸۰۶۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
«صبا» دریچه ای به «شبه قاره هند» باز کرد

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- این نمایشگاه که شامگاه پنجشنبه ۱7 اسفند در نگارخانه های لرزاده و استاد فرشچیان گشایش یافت، جلوه گاهی از نگاه نسلی از هنرمندان جوان ایرانی به فرهنگ، اقلیم، اسطوره و آیین در شبه قاره هند سرزمین شگفتیهای تمدن و تاریخ شرق است.
در افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور شمار زیادی از علاقمندان برگزار شد، سفیر بلاروس، سرکنسول ونزولا، معاون سفیر روسیه و سفیر داغستان، معاون سفیر هند، با مثبت ارزیابی کردن مشاهدات خود از هنر امروز ایران، مجموعه صبا را برای همکاریهای فرهنگی- هنری مشترک، فضایی انگیزه بخش و پرجاذبه توصیف کردند.
نمایشگاه نقاشی گروهی شبه قاره هند، که با همکاری انجمن دوستی ایران و هند برپا شده است،شامل ۷۰ اثر از لیلا راضی و گروه ۱۷ نفره هنرجویان اوست که در قالبهای مختلف و رویکردهای متنوع، دید و دریافت این هنرمندان را از شبه قاره هند بر بوم ها نشانده است.
در آیین گشایش این نمایشگاه، لیلا راضی، مجموعه به نمایش درآمده را حاصل یکسال تحقیق و تلاش این گروه و قدمی برای نزدیکی دو کشور بزرگ و تمدن ساز ایران و هند عنوان کرد.
دکتر رضا سیدان رییس انجمن دوستی ایران و هند هم با بیان این که هند، موزه ادیان و سرزمین اعجاز طبیعت است، به روابط ریشه دار و دیرینه دو ملت در سیر تاریخ، فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: باید عمق استراتژیک روابط فرهنگی دو‌کشور را بیشتر بشناسیم و مبنای یک همکاری گسترده تر کنیم.
دووش اوتام معاون سفیر هندهم در این مراسم گفت: این نمایشگاه به شکل کاملا واضحی، ارتباط عمیق ملت ایران با هند و عناصری حقیقی از هویت، فرهنگ و زندگی را در هند، نمایش و انعکاس داده است. مضامین این تابلوها، طیف وسیعی از معماری تا حتی جشنهایی مثل «دیوالی» که جشن ملی و آیینی هند است و به یک گذشته تاریخی چندهزارساله اشاره می کند آشکار می سازد.وی خاطرنشان کرد: موسسه صبا، قابلیتهای بسیاری دارد و امیدوارم در آینده همکاریهای بیشتری برای نمایش هنر هند با این مجموعه داشته باشیم.
گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۴ اسفند، همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر، میزبان عموم علاقمندان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار