فرماندار اردبیل: روزانه بیش از ۳۵۰ تن زباله در اردبیل تولید می‌شود

اردبیل (پانا) - فرماندار اردبیل گفت: روزانه بیش از ۳۵۰ تن زباله در شهرستان اردبیل تولید می‌شود که در این زمینه باید برنامه‌ریزی اساسی برای جمع‌آوری این زباله‌ها انجام شود.

کد مطلب: ۸۰۶۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اردبیل: روزانه بیش از ۳۵۰ تن زباله در اردبیل تولید می‌شود

جواد زنجانی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در اردبیل اظهار داشت: روزانه بیش از ۳۵۰ تن زباله در شهرستان اردبیل تولید می‌شود که در این زمینه باید برنامه‌ریزی اساسی برای جمع‌آوری این زباله‌ها و امحای آن انجام شود.

وی از برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه مدیرست پسماند به طور ماهانه در اردبیل خبر داد و افزود: باید این کارگروه به طور اساسی مدیریت شود چرا که مسئله پسماند از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: سرانه تولید زباله برای هر نفر در اردبیل ۸۵۰ گرم است و با ید برنامه‌ریزی شود تا در آستانه عید نوروز مراکز گردشگری، تفریحی و ورودی‌های شهر به شکل ویژه ساماندهی شود.

زنجانی اظهار کرد: باید در آستانه عید نوروز شهر به صورت ویژه ساماندهی شود و زباله‌ها نیز جمع‌آوری شود تا گردشگری که به اردبیل وارد می‌شود خاطرات خوشی را همراه با فضای زیبای شهر به همراه داشته باشد.

وی نقش صدا و سیما را در فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی مهم دانست و گفت: انتظار می‌رود صد ا و سیما در این راستا به خوبی عمل کند تا خروجی‌های مثبتی را شاهد باشیم.

فرماندار اردبیل گفت: بخشداران و شهرداران باید اجرای طر‌ح‌های جمع‌آوری زباله روستایی را در کم‌ترین زمان ممکن ارائه دهند تا نحوه جمع‌آوری، دفن و امحای آن به طور کامل مشخص شود.

زنجانی افزود: باید تمامی مراکز گردشگری، تفریحی، ورودی‌های شهری و پارک‌ها به دور از زباله باشد و برای جمع‌آوری زباله‌ها و زیباسازی شهری اقدامات مناسبی انجام شود.

وی خواستار جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله ها در بالیقلو چای اردبیل شد و گفت: نیاز است در این زمینه مسئولان مربوطه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار