رئیس پلیس فتا استان سمنان هشدار داد:

بد افزارها تهدیدی برای کاربران فضای مجازی است

سمنان (پانا) - سرهنگ حسین صادقی، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مجرمین سایبری با استفاده از کدهای برنامه نویسی، بد افزارهایی را تولید و در قالب های مختلف در فضای مجازی عرضه می کنند .

کد مطلب: ۸۰۶۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بد افزارها تهدیدی برای کاربران فضای مجازی است

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه مجرمین سایبری از غفلت کاربران استفاده و با ترفندهای مختلف آنها را اغوا می کنند، اظهار داشت: مجرمین فضای مجازی با بکارگیری نرم افزار هک تلگرام، صیغه یابی، هک وای فای و امثال آن، کاربران را در دام خود گرفتار می کنند و معمولا از طریق این برنامه‌های آلوده، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می نمایند.

وی افزود: کاربران فضای مجازی همواره باید با ارتقای سواد رسانه ای خود، به برنامه هایی که در قالب تبلیغات کذب معرفی می گردد اعتماد نکنند و از بارگذاری و نصب آن پرهیز نمایند.

سرهنگ حسین صادقی با اشاره به اینکه نصب آنتی ویروس می تواند مکملی برای امنیت کاربران در زمان فعالیت در فضای مجازی باشد، تصریح کرد: کاربرن قضای مجازی باید برنامه های خود را از منابع معتبر بارگذاری و در زمان نصب برنامه‌ ها به دسترسی هر برنامه دقت نمایند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، می توانند مراتب را سریعا از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار