دانش آموزان ایرانی با زوایای طبیعت آشنایی ندارند

فرزندانمان را با طبیعت آشنا کنیم

همدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: نیاز است که مسولین، دانش آموزان را با محیط طبیعت آشنا کنند و انتظار ما نباید فقط از دانش آموزان باشد. خیلی از دانش آموزان حتی با زوایای طبیعت آشنایی ندارند.

کد مطلب: ۸۰۶۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان ایرانی با زوایای طبیعت آشنایی ندارند

حسن آقا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: نیاز است که مسولین، دانش آموزان را با محیط طبیعت آشنا کنند و انتظار ما نباید فقط از دانش آموزان باشد. خیلی از دانش آموزان حتی با زوایای طبیعت آشنایی ندارند. دانش آموز ایرانی نمی داند قنات چیست. این خیلی مساله است که باید مسولان توجه کنند، دانش آموزان ما طبیعت را نمی شناسند.

وی افزود: دین مقدس اسلام بشر را به کاشت درخت تشویق و دوستی و احترام طبیعت، ترغیب کرده است، پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در این باره می فرماید: " اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود".

وی افزود: در قران و منابع اعتقادی ما به نعمات تاکید شده که یکی از این منابع طبیعت است. طبیعت چرخه ای است که انسانها با آب، درختان، حیوانات، منابع جنگلها ارتباط دارند اگر حیوانات را شکار نکنند و اجازه بدهیم که طبیعت چرخه عادی خودش را داشته باشد زندگی ما هم از حالت طبیعی خارج نمیشود و انسانها هم چرخه طبیعی زندگی خود را سپری و از نعمات طبیعی بهره مند میشوند، نسل آینده ما نیز باید این فرهنگ را یاد بگیرند که به طبیعت احترام بگذارند.

وی با اشاره به بحران آب در ایران اظهار کرد: در درجه اول باید اهمیت آب را جدی بگیریم و راه های صرفه جویی و مصرف بهینه را به فرزندانمان آموزش دهیم. چرا که آب نباشد طبیعت به خودی خود نابود میشود.

یوسفی اظهار کرد: به صورت نمادین برنامه هایی در استان اجرا کردیم تاکید شده هر دانش آموز یک درخت بکارد و یک گلدان در محیط مدرسه با خلاقیت خودشان درست کنند و حتی در مدارس هر درختی که کاشته میشود به نام همون دانش آموز ثبت میشود که سالهای بعدی هم با طبیعت ارتباط داشته باشند.

حسن آقا یوسفی در روز درختکاری که در اردوگاه شهدای فرهنگی همدان برگزار شد در گفت و گویی صمیمی با دانش آموزان از آنها سوال کرد که قنات چیست؟ اکثر دانش آموزان اطلاعی از این موضوع نداشتند و بعضی هم جواب هایی میدادند تا حدودی نزدیک به سوال مورد نظر، که معاون پرورشی به شرح قنات و فواید آن برای دانش آموزان پرداخت و روز درختکاری به نوعی دانش آموزان اطلاعاتی در مورد طبیعت کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار