معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان: آموزش و پرورش در رفع تبعیض از زنان پیشگام باشد

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان تلاش برای رفع تبعیض از زنان در دولت را بسیار جدی دانست و ابراز امیدواری کرد وزارت آموزش و پرورش در این رمینه پیشگام باشد.

کد مطلب: ۸۰۶۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان: آموزش و پرورش در رفع تبعیض از زنان پیشگام باشد

معصومه ابتکار در مراسم بانوی امید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: جوان امروز انتظاراتی از ما دارد که باید دید چقدر توانسته‌ایم در این زمینه موفق شویم و با نسل جدید ارتباط داشته باشیم.

وی ادامه داد: تصور امروزی از حضرت فاطمه (س) به عنوان یک انسان صبور، سخت کوش و مبارز برای دانش‌آموزان باید ارائه شود.

ابتکار با اشاره به اینکه انتخاب‌های این بانو درست بوده است بیان کرد: باید این نحوه برخورد و احترام به انتخاب آزاد را بین دانش‌آموزان مورد توجه قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: باید دید چقدر نشاط و امید را برای جوانان فراهم کرده‌ایم و نقش الهام بخش حضرت فاطمه (س) به عنوان یک مادر که می‌تواند جامعه خود را با آگاهی تحت تاثیر قرار دهد مورد توجه قرار داده‌ایم.

ابتکار تصریح کرد: باید دید چه تصویری از دین امروز برای جوانان ترسیم می‌کنیم که بخشی از این موضوع به رفتارهای مسئولان مربوط است.

وی با اشاره به اینکه باید راهکاری برای کاهش فاصله نسل‌ها داشت گفت: نسل امروز را در مقوله باورها و ارزش‌های انقلاب باید پای کار آورد.

ابتکار سهم ۳۰ درصدی زنان در دولت را ارزشمند دانست و افزود: توجه به رفع تبعیض از زنان در دولت فعلی آنها بسیار جدی بوده است امیدواریم که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه پیشگام باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط کشور هنوز دختران بازمانده از تحصیل داریم تصریح کرد: باید این عقب ماندگی‌ها جبران شود، همچنین برخی دختران به دلیل فاصله مدرسه از روستا مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

ابتکار به موضوع ورزش برای دختران در آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: باید به این موضوع نگاه جدی شود به خصوص در دوره ابتدایی و مدارس دولتی این مساله جدی‌تر باید دنبال شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به جریان‌های سازمان یافته در جامعه گفت: جریان سازمان یافته‌ای تلاش می‌کند ناامیدی را به جامعه القا کند تا بگویند هر تغییری که به سمت نشاط اتفاق می‌افتد و گروهی که بخواهند از حقوق مدنی دفاع کنند با آنها برخورد می‌شود و در رویکرد رسانه‌ای هم نباید اجازه داد ناامیدی به جامعه تزریق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار