استاندار آذربایجان غربی:

بانک های عامل استان به حل مشکلات واحدهای تولیدی کمک کنند

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی گفت: بانک های عامل استان به حل مشکلات واحدهای تولیدی کمک کنند.

کد مطلب: ۸۰۶۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بانک های عامل استان  به حل مشکلات واحدهای تولیدی کمک کنند

محمد مهدی شهریاری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل استانداری ترتیب یافت، با قدردانی از همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات بانکی ویژه در یک ماه گذشته گفت: میزان پرداخت تسهیلات بانک های عامل استان در یک ماهه گذشته از 240 میلیارد تومان به 370 میلیارد تومان افزایش یافته است .

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای برخی از واحد های تولید خوش حساب و خوش نام در سالهای اخیر بخاطر رکود اقتصادی در کشور اظهار امیدواری کرد: بانک های عامل استان به حل مشکلات این واحدهای تولیدی کمک کنند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی جامعه ، ادامه داد: به دنبال فشار به بانک ها نیستیم و امیدواریم بانک ها در کنار دولت برای حل مشکلات اقتصادی جامعه مشارکت و همکاری کنند .

شهریاری با انتقاد از سیاست های بانکی دولت آقای احمدی نژاد در پرداخت تسهیلات بانکی سفارشی به برخی افراد ادامه داد: متاسفانه در آن دوران وامهای میلیاردی بصورت سفارشی و بدون هیچ ضابطه و با کمترین وثیقه ای برای برخی از افراد پرداخت شده که این مسئله مشکلات جدی بر پیکره نظام بانکی وارد کرده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به کم رنگ بودن روند پرداخت تسهیلات بانکی توسط بانک های بزرگ در استان گفت: از مدیران عامل بانک های بزرگ در استان می خواهیم نسبت به میزان نقدینگی خود در ارائه تسهیلات بانکی به واحد های تولیدی بیشتر نقش آفرینی کنند.

حسینی با انتقاد از روند طولانی در پرداخت تسهیلات بانکی ، ادامه داد: فرایند پرداخت تسهیلات بانکی در کشور و در استان بسیار طولانی است و این مسئله هزینه های زیادی برای تولید کنندها تحمیل می کند.

وی ادامه داد: پیکره کارشناسی بانک ها زمان را از دست می دهند و انتظار داریم بانکهای عامل بر اساس چارچوب های قانونی در اسرع وقت تسهیلات لازم را برای متقاضیان پرداخت نمایند.

در این جلسه تمامی مدیران عامل بانک های استان گزارشی از روند پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار