صادرات ۲۲ هزار تن کنسانتره سیب از گمرکات آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 437 میلیون دلار انواع کالا از گمرکات استان صادر شده است.

کد مطلب: ۸۰۶۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
صادرات ۲۲ هزار تن کنسانتره سیب از گمرکات آذربایجان غربی

جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان که به ریاست استاندار برگزار شد در خصوص میزان صادرات استان در 11 ماهه سال جاری نیز اظهار کرد: در طول سال جاری 437 میلیون دلار صادرات انواع کالا صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۱۰ درصدی و از لحاظ وزنی 30 درصد کاهش داشته است و این نشان از بهبود ارزش کالاهای صادراتی استان است.

اسکندری همچنین از صادرات 143 هزار تن سیب به ارزش 48 میلیون دلار از گمرکات استان خبر داد و افزود: خرید و صادرات واحدهای تبدیلی استان نیز در حوزه صنایع تبدیلی سیب افزایش قابل قبولی داشته است و سالجاری تاکنون بیش از 22 هزار تن کنسانتره سیب و 5 هزار تن آبمیوه به کشورهای مختلف از گمرک های استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح نظارت و پایش بر ارائه کالا و خدمات از 15 بهمن ماه تا پایان فروردین 97 خاطرنشان کرد: از آغاز طرح تاکنون 15 هزار مورد بازرسی از مراکز مختلف عرضه کالا و خدمات در سطح استان انجام گرفته است و 500 فقره پرونده تخلف نیز در این رابطه تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: 141 بازرس امر نظارت بر مراکز عرضه کالا و خدمات را بر عهده دارند که تاکنون 263 گشت مشترک با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف داشته ایم.

اسکندری در خصوص ذخیره سازی اقلام پرمصرف ایام عید نیز خاطرنشان کرد: تاکنون 1هزار و 760 تن پرتقال، 800 تن سیب درختی، 150 تن گوشت قرمز و 1 هزار و 750 تن گوشت مرغ در استان ذخیره شده است که از 22 اسفند به تناسب نیاز مردم استان در 468 مرکز (395 مرکز شهری و 73 مرکز روستایی ) توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 4 هزار و 400 واحد نانوایی در ایام نوروز در سطح استان تصریح کرد: 3 هزار و 100 واحد نانوایی از روز اول و مابقی از روز سوم به فعالیت خواهند پرداخت.

وی همچنین افزود:در سطح استان 98 واحد تفریحی، سیاحتی و اقامتی و نیز 270 غذاخوری بین راهی و درون شهری در ایام نوروز به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار