رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان:

منشهای سازمان دانش آموزی برگرفته از آیات و روایات است

رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان در روز تولد زمین در مدرسه حسین شجاعی باغین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و دو معلم شهید منطقه باغین و 6 دانش آموز شهید گفت:درخت مظهر تقدس و پاکی و زیبایی است و با کاشت درخت به حیات طبیعت کمک می کنیم.

کد مطلب: ۸۰۶۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد

هاشم برآوردی ضمن اشاره به منشهای سازمان دانش آموزی که به دانش آموزان آموزش داده می شود گفت: یکی از منشها دوستی با طبیعت است .به همین دلیل فلسفه جمع شدن در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انجام یک کار مقدس است که در روایات ما به عنوان باقیات و الصالحات از آن یاد می کنند.

برآوردی گفت:پیامبر اکرم(ص) فرمودند : چند چیز برای مسلمان باقیات الصالحات است و پس از مرگ نیز پاداش این عمل صالح را برای او ثبت می کنند.یکی از آنها کاشت درخت است .

وی افزود:درخت مظهر زیبایی و پاکی است و بی شک غرس هر نهال، گامی در جهت زیباتر شدن هستی است برآوردی از درخت به عنوان سمبل زندگی نام برد و گفت: درخت نشانه رویش حیات ونشانی از جاودانگی است.

هاشم برآوردی افزود: یکی از منشهایی که به دانش آموزان آموزش داده می شود درخت کاری است و حرکت به سمت هوای پاک است.

وی گفت: یازده منش دیگر هم در همین راستا است و برگرفته از آیات و روایات است وشاید بی دلیل نبوده که حضرت علی در نخلستانهای گرم درخت غرس می کردند که این ارزش و اهمیت درخت را می رساند.

وی افزود:پیامبر فرمودند اگر خبر شدید روز قیامت شده و در حال درختکاری بودید رها نکنید درختتکاری را که این اهمیت کشت درخت را می رساند.و بهترین هدیه ما برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره 8 شهید منطقه باغین 8 درخت غرس می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار