مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در روزهای پایانی سال

ارومیه (پانا) مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در روزهای پایانی سال مصرف شهروندان به دلیل مصارف شستشوی خانه‌تکانی نسبت به ماه‌های گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۰۶۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در روزهای پایانی سال

اکبری مدیرعامل شزرکت آب و فاظلاب آذربایجان غربی با اشاره به میزان مصرف آب در روزهای آخر سال، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال مصرف شهروندان به دلیل مصارف شستشوی خانه‌تکانی نسبت به ماه‌های گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی، افزود: کمتر از یک درصد مشترکین به دلیل همزمانی مصرف در نقاط انتهایی و بالادست شهر با افت فشار مواجه می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، در خصوص فرهنگ‌سازی مصرف آب، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در صداوسیما، سخنرانی در مدارس و مساجد، نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب در سطح شهرهای استان از جمله برنامه‌های این شرکت است.

وی، ادامه داد: با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی مصرف بهینه آب، با همکاری و تعامل مستمر سایر دستگاه‌های اجرایی تأثیر بیشتری دارد از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگی موجود در روابط عمومی‌های سایر دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان غربی، بیش از سال‌های گذشته استفاده می‌شود.

اکبری، افزود: بخش مهمی از برنامه‌های آموزش همگانی شرکت در جهت مصرف بهینه آب به سمت مساجد و ائمه جماعات استان هدایت گردیده و اقداماتی در این راستا به‌صورت هدفمند انجام‌شده است و در بخش فعالیت‌های چاپی و تبلیغات محیطی، می‌توان به چاپ و توزیع تعداد ۳۰ هزار نسخه بروشور، ۵۰ قطعه بنر به مساحت ۶۰۰ مترمربع، ۴۰ عدد استند بنر، توزیع ۳۰ هزار پکیج فرهنگی مدیریت مصرف، ارسال ۷ عنوان پیامک به ۴ هزار مخاطب با مضمون اطلاع‌رسانی عناوین روزهای هفته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف و اهدای ۶۰ فقره شیرآلات اهرمی کم‌مصرف به خانواده‌های مشترکین کم‌مصرف اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، در خصوص برخورد با مشترکین پرمصرف گفت: با مراجعه به مشترکین پرمصرف، علل بالا بودن مصرف بررسی می‌شود در مواردی که بالا بودن مصرف ناشی از اسراف در مصرف آب باشد اخطار قطع آب‌داده می‌شود.

وی، افزود: صرفه‌جویی به معنی مصرف درست آب در همه زمینه‌ها است متوسط مصرف سرانه آب شهروندان آذربایجان غربی بیش از ۱۹۰ لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر است با توجه به این‌که حداکثر آن در استاندارد ایران ۱۵۰ لیتر و پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی ۸۰ لیتر است بسیار بالا است و ضرورت صرفه‌جویی کاملاً احساس می‌گردد.

اکبری، اظهار داشت: خوشبختانه در هیچ‌یک از شهرهای استان مشکل تأمین و توزیع آب وجود ندارد و شهروندان می‌توانند هر نوع انتقاد و پیشنهادی داشته باشند از طریق وب‌سایت اینترنتی شرکت یا با تلفن ۱۲۲ به ما انتقال دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار