فرمانده پایگاه بسیج شهدا هسته‌ای مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور منصوب شد

تهران (پانا) - طی حکمی از سوی حسین هژبری، فرمانده بسیج فرهنگیان کشور غلامرضا کریمی به سمت فرمانده پایگاه بسیج شهدا هسته‌ای مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور منصوب شد.

کد مطلب: ۸۰۶۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده پایگاه بسیج شهدا هسته‌ای مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور منصوب شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، غلامرضا کریمی درباره بسیج و فرهنگ بسیج گفت: بسیج به عنوان یک حرکت عظیم مردمی و همزاد با انقلاب اسلامی ایران است. به طوری که بلافاصله بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نهاد و فرهنگ بسیج در جامعه انقلابی شکل گرفت و روز به روز در طول چهار دهه گذشته ما شاهد تقویت این نهاد متعالی هستیم.

وی با اشاره به بحران‌های سال‌های اول انقلاب در ایران به جایگاه بسیج و نقش آفرینی در این تحولات پرداخت و اوج حرکت بسیج را در دفاع مقدس و حراست از کیان مملکت بیان کرد.

کریمی با ستودن تفکر حضرت امام (ره) در مورد هدف‌گذاری نهاد بسیج به نقش آن در عرصه‌های مختلف از جمله دوران سازندگی، اصلاحات و عدالت و پویایی این نهاد در تمام دوره‌ها اشاره کرد.

فرمانده پایگاه بسیج شهدا هسته‌ای مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ضمن توجه به این نکته که نباید تصور کرد بسیج صرافا برای عرصه‌های نظامی است افزود: از آنجا که بسیج برخواسته از متن جامعه است در بسیاری از عرصه‌ها مانند علم و فناوری می‌تواند نقش تعیین کننده داشته باشد.

وی با اشاره به تعقل و تفکر به عنوان نیاز اساسی برای حرکت در عرصه‌های جدید گفت: برخی دنبال این هستند که کاستی‌های خود را پشت مفهوم بسیج و فرهنگ بسیج مخفی کنند در حالی که مقام معظم رهبری بارها فرمودند بسیج می‌تواند در بسیاری عرصه‌های خلاقانه و نوآورانه موثر باشد.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل مفهوم بسیج را یک مفهوم متعالی برشمرد و بیان کرد: نباید گمان کرد که بسیج متعلق به یک گروه یا قشر خاص است.

وی به ظرفیت‌های بین‌المللی بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج در عصر حاضر دیگر فقط متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست و ظرفیت‌هایی پیدا کرده است که در کشورهای مختلف خود را تکثیر کند و تفکر بسیجی نیز در اکثر کشورها تبلور پیدا کرده است.

کریمی با اشاره به حرفه‌ای بودن بسیجیان و سنگین‌تر شدن مسئولیت آنها در این مقطع گقت: دیگر نمی‌توان در قاموس بسیج بود ولی یک حرفه‌ای توانمند نبود. بسیجی آن فردی است که در تمام عرصه‌ها پیشرو باشد. یک بسیجی باید با نوع رفتار و عملکردش فرهنگ بسیجی را به رخ جامعه بکشد آن هم در پرتو حرفه‌ای بودن، توانمند بودن، ذهن خلاق و پویا داشتن که نمادهای اصلی یک بسیجی هست.

بعد از سخنان قائم مقام وزیر در امور بین الملل حسین هژبری فرمانده بسیج فرهنگیان کشور ضمن گرامیداشت ایام فرخنده میلاد بانوی دو‌عالم حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: مدیران در درجه اول عزت خود را از خدا و پس از آن از خلق خوب خدا خواهد گرفت و هیچ‌کس به تنهایی مدیر موفقی نبوده و یاران در موفقیت نقش زیادی را ایفا می‌کند و گاهی بزرگان نیز از ناحیه برخی یاران به زمین خورده و‌ متوقف شده‌اند.

وی در ادامه ضمن توجه به جذب حداکثری و دفع حداقلی در بسیج به این فرمایش مقام معظم رهبری افزود: بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست، سیاسی کار و جناحی نیست. بسیج در کار آبادکردن دنیا است اما خود اهل دنیا نیست.

هژبری بیان کرد: به لطف خدا این اندیشه‌های ناب در بین فرهنگیان گسترده‌تر از سایر اغشار جامعه یافت می‌شود و این خلوص و عیار را در فرهنگیان بسیجی بیشتر می‌توان دید.

در ادامه فرمانده بسیج فرهنگیان کشور به نقش و اهمیت حلقه های صالحین در آموزش و پرورش اشاره کرد و آن را سبب رشد و پویایی تفکر و فرهنگ بسیج در فرهنگیان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار