مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش بارویکردملی –استانی ، بومی سازی می شود

خرم آباد ( پانا) - سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش با رویکرد ملی ،استانی در مناطق و شهرستانها از بومی سازی این مصوبات با نگاه به اهداف سند تحول بنیادین خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۶۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش بارویکردملی –استانی ، بومی سازی می شود

خیراله خیرایی ماموریت این کمیته تخصصی را همسویی مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش بااهداف وراهکارهای سندتحول بنیادین وبرنامه درسی ملی عنوان کرد و افزود : بومی سازی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش با رویکرد ملی ،استانی می تواند تحقق اهداف را در استانها تسهیل و تسریع کند .

وی در ادامه به حساسیت و ظرافت ماموریت های دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کردو افزود : برنامه محوری و پژوهش مداری در سیاست‌ گذاری و برنامه ریزی از جمله اصولی است که در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش دنبال می شود و این کمیته تخصصی تلاش می کند تا فرآیندهایی را طراحی کند تا بتوانداز یافته‌های دانش بنیان و پژوهش محور در طراحی اهداف و فرایندهای آموزشی و پرورشی حداکثر استفاده را به عمل آورد .

خیرایی آینده پژوهی را از راهبردی جدی این کمیته برشمردو تاکید کرد :باید با نگاه جامع و عمیق به آینده بتوانیم برنامه ها را متناسب با نیازها ی آینده آموزش و پرورش طراحی کنیم و همه فعالیت ها را برای رسیدن به افق چشم انداز 1404 طراحی ، عملیاتی و اجرایی کنیم . .

وی توجه به خرد جمعی و استفاده از اندیشه و فکر صاحبنظران حوزه تعلیم و تربیت را از رویکردهای دیگر کمیته تخصصی برشمردو تصریح کرد : مبنای مشروعیت و مقبولیت قانون‌گذاری در این کمیته مشارکت پذیری است و از ظرفیت های بالقو.ه در حوزه های مختلف هوشمندانه و عالمانه استفاده خواهد شد .

خیرایی در پایان سخنان خود تحقق ساحت های ششگانه تربیتی سند تحول بنیادین ، آیین نامه های آموزشی و دستورالعمل های مالی، توسعه فضاها و تجهیزات آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش و راهکارهای بهبود فرایند تحقیق وپژوهش را از جمله اولویت های آموزش و پرورش لرستان برشمردو ادامه داد : کمیته تخصصی اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش باید بتواند این اهداف را با رویکرد بومی طراحی و عملیاتی کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار