مدیر کل فن آوری صداو سیما: تعداد هنرمندان حاضر در ویژه برنامه های نوروزی 20 درصد کاهش پیدا می کند

بخشنامه برای حضور سیاسیون در ویژه برنامه تحویل سال

تهران (پانا) - محمد یادگاری مدیرکل فن آوری صداو سیما می گوید، برای دعوت از مهمانان برای حضور در ویژه برنامه عید نوروز ارقام نجومی داده نمی شودو بر اساس توصیه و بخشنامه ای که شده مهمانان اقتصادی و سیاسی بیشتری برای حضور در برنامه های نوروزی دعوت می شوند.

کد مطلب: ۸۰۶۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل فن آوری صداو سیما: تعداد هنرمندان حاضر در ویژه برنامه های نوروزی 20 درصد کاهش پیدا می کند

نشست خبری برنامه‌های نوروز 97 تلویزیون ملی باحضور معاون سیمای سازمان صداوسیما ومدیران شبکه‌های تلویزیونی امروز یک شنبه 20 اسفند 96 برگزارشد.

یادگاری در بخش پرسش و پاسخ در جواب این سوال که چه فکری برای مقابله با حضور مهمانان تکراری در برنامه های سال تحویل شده است، بیان کرد: مسئولیت این حوزه به شورای طرح و برنامه از سال گذشته داده شده است تا همه شبکه های سیما بر اساس ضوابطی در این زمینه پیش ببرند. ارقام نجومی برای دعوت از مهمانان ویژه برنامه های سال تحویل وجود ندارد و وزن کمی حضور هنرمندان در برنامه های تلویزیون به طور کلی 20 درصد کمتر شده است اما بخشنامه و توصیه کلی این است که در سال جدید بیشتر از مهمانان و دست اندرکاران حوزه های اقتصادی و سیاسی دعوت به حضور در تلویزیون کنیم.
وی در پاسخ به این که چه درصدی از فیلم های خارجی خریداری شده برای پخش در ایام نوروز مربوط به سینمای هالیوود و چه تعدادی مربوط به سینمای آسیای شرقی است، گفت: نهایتا تا 20 درصد آثا آمریکایی و مربوط به سینمای هالیوود هستند. اداره تامین کل صداوسیما وظیفه خرید فیلم های بزرگ و مهم و جدید را برعهده دارد اما اسکاری ها را نه! سعی کرده ایم در این ترکیب از سینمای آسیای جنوب شرقی، فیلم های هندی، اروپایی، آمریکایی و... وجود داشته باشد.
محمد احسانی مدیر شبکه نسیم نیز درباره حضور یا عدم حضور جناب خان در سری جدید برنامه «خندوانه» توضیح داد: لوکیشن این برنامه طی دو سه روز آینده قطعی خواهد شد. همچنین سوژه یابی و مراحل پیش تولید کار انجام شده است و بعد از پایان کار آقای جوان در فیلم سینمایی جدیدشان تا پایان اسفند، ضبط برنامه را آغاز خواهیم کرد و انشالله سری جدید خندوانه اواخر فروردین ماه همزمان با عید مبعث روی آنتن می رود. همچنین حضور جناب خان در این برنامه امروز قطعی شد. برنامه شبی با عبدی نیز به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی آقایان طباطبایی و فرحانی تولید شده و به زودی پخش می شود.
وی در پاسخ به این که عروسک های محبوب به عنوان سرمایه های تلویزیون دارای کپی رایت می شوند یا نه، بیان کرد: بخش حقوقی سازمان صداوسیما برای رعایت این منظور با ما همراهی می کند و هر برند از این به بعد با یک پیوست حقوقی در صداوسیما مطرح خواهد شد.طرفداران مستند، فیلم و سریال شبکه های مستند و تماشا را دنبال می کنند. اگر همه این نکات را کنار هم قرار بدهید، به اعداد و آمار نزدیک شده در میزان مخاطبان سیما نزدیک می شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار