مشکل آب جدی است

بوشهر ( پانا) - آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه علمی-ادبی قصه آب با حضور برندگان این مسابقه در استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مشکل آب جدی است

شاپور رجایی در آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقه آب استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت روز ملی آب اظهار داشت: طرح دانش‌آموزی نجات آب به خاطر وضعیت بحرانی آب و خشکیدن رودخانه‌ها و افت شدید آب زیرزمینی و خشک شدن چاه‌ها و بیکاری کشاورزان برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر افزود : منابع آب های سطحی و زیرزمینی استان در وضعیت بحرانی قرار دارند و در سال آینده نیز وضعیت حساس تری ایجاد می شود .

شاهپور رجائی بیان داشت: بیش از 80 درصد منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود و حتی با آبیاری نوین و تحت فشار نیز نمی توان آب را نجات داد.

رجایی گفت : در بخش کشاورزی دو مرحله تلفات آب داریم که مرحله اول بحث آبیاری است. با هر نوع آبیاری که بتواند مصرف آب را کاهش دهد و حتی با آبیاری تحت فشار هم نمی‌توانیم آب را نجات دهیم و باید بخشی از کشت‌های روباز را حذف کنیم و ببریم در گلخانه و مناطقی که تحت کنترل باشد.

رجایی بیان کرد: باید برای بهبود وضعیت آبیاری به سمت کشت گلخانه‌ای برویم و باید آبیاری نوین را انجام دهیم و ضایعات را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: دومین مصرف کننده آب شهری و روستایی است که از چندین کلیومتر آب منتقل می‌شود و آب وارد خانه‌ها می‌شود ولی در خیابان‌ها می‌بینیم که سرریز آب باعث هدررفت بالا می‌شود. آب شبکه آبرسانی هم بخش زیادی تلف می‌شود که باید از این تلفات جلوگیری شود. مصرف را اصلاح کنیم.

رجائی با اشاره به اینکه بخشی از آب شرب استان از استان های همسایه تامین می شود تاکید کرد: آب موجود در شبکه آب شرب شهری از چند صد کیلومتر دورتر، از محل سد کوثر تامین می شود اما این آب گرانقدر به سادگی در مصارف روزانه خانگی و یا در نشتی از مخازن و اتصالات هدر می رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر با تاکید بر اهمیت اجرای طرح داناب بیان کرد: بنا به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در جایگزین شدن داستان نویسی به جای تکلیف پیک نوروزی در سال تحصیلی جاری، پیشنهاد می شود داستان های دانش آموزی در تمام مقاطع به موضوع نجات آب اختصاص یابد .

رجایی خاطر نشان کرد : شرکت آب منطقه ای بوشهر به ۳۰ نفر از افرادی که بهترین داستان‌ها را در زمینه آب بنویسند تجلیل خواهد کرد .

شایان ذکر است در آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقه علمی-ادبی قصه آب و ویژه برنامه گرامیداشت روز ملی آب، از 54 نفر از دانش آموزان برگزیده در این مسابقه با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار