معاون ابتدایی آموزش و پرورش: پژوهشگاه و پارک‌ خلاقیت بهترین مکان برای تحقق هدف‌های یادگیری است

بوشهر ( پانا ) معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه زیست‌فن‌آوری ، آزمایشگاه زمین‌شناسی و پارک خلاقیت در پژوهش سرای شهید خوشبخت بوشهرگفت : پژوهشگاه‌ها و پارک خلاقیت بهترین مکان برای تحقق یادگیری دانش آموزان است .

کد مطلب: ۸۰۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش و پرورش: پژوهشگاه و پارک‌ خلاقیت بهترین مکان برای تحقق هدف‌های یادگیری است

رضوان حکیم‌زاده افزود: در مراسم رونمایی از آزمایشگاه زیست فن آوری ، آزمایشگاه زمین شناسی و پارک خلاقیت در پژوهش سرای شهید خوشبخت بوشهر بیان داشت : قرآن کریم بر کاوش و جست‌وجو برای یافتن حقیقت‌ها و واقعیت‌های پیرامون انسان تاکید می‌کند تا وی با تحقیق و پژوهش بتواند نشانه‌ها را در یابد و به کمال برسد؛ بنابرین پژوهشگری مبنای قرآنی دارد .

او در خصوص احداث پژوهشگاه دانش آموزی در بوشهر افزود: برای موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت باید به کسب دانش و علم بها داد و توجه به اصول علمی در زمینه تعلیم و تربیت از طریق دستگاه آموزش و پرورش ضروری است زیرا یادگیری با آموزش دادن تفاوت دارد. فرد باید از راه پژوهش به یادگیری دقیق دست یابد .

وی تصریح نمود : جامعه‌ای می‌تواند توسعه دست یابد که فرزندان آن سرزمین در جریان یادگیری چیزی را به علم اضافه کنند پس دانش آموزان باید به صورت علمی یاد بگیرند و بر توانایی خود بیفزایند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر پژوهش اضافه کرد: پژوهش اساس تدریس موفق است در جهان جدیدترین روش تدریس بر اساس پژوهش است زیرا تدریس بر مبنای داده‌ها به تنهایی پاسخگو نیست. پژوهشگاه‌ها بهترین مکان برای تحقیق هدف‌های مورد نظر در زمینه توسعه پژوهش است و برای این منظور باید به پژوهشگاه‌ها توجه شود . البته مسئولان می دانند بهترین محل برای توسعه استان توسعه آموزش و پرورش است و این توسعه نیازمند همکاری و مشارکت همه سازمانها و ارگانها است .

حکیم‌زاده در ادامه سخنانش بر تحقق دو موضوع اصلی تاکید کرد: اول اینکه آزمون‌ها در مقطع ابتدایی برداشته شود تا دانش آموزان بتوانند کودکی کنند و دوم، اجرای طرحی که موجب خذف پیک‌های نوروزی می‌شود و با روی آوردن دانش آموزان به داستان‌خوانی و داستان‌نویسی موجب می‌شود آنها مطالب را بهتر یاد بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار