ویژه برنامه‌های نوروزی تلویزیون معرفی شدند

تهران (پانا) -– مدیران شبکه‌های نسیم، سلامت، آموزش، امید، شبکه کودک و شبکه 5 سیما برنامه‌های نوروزی خود را معرفی کردند.

کد مطلب: ۸۰۶۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه‌های نوروزی تلویزیون معرفی شدند

نشست خبری برنامه‌های نوروز 97 تلویزیون ملی باحضور معاون سیمای سازمان صداوسیما ومدیران شبکه‌های تلویزیونی امروز یک شنبه 20 اسفند 96 برگزارشد.

محمد احسانی مدیر شبکه نسیم درخصوص برنامه‌های این شبکه اظهار کرد: «فینال فینالیست‌های مسابقه هوش برتر» ساعت ۱۹، برنامه «وقتشه» از ساعت۲۰، مسابقه «کودک شو» از ساعت ۲۱ و فیلم‌های سینمایی جذاب جزوبرنامه‌های نوروزی شبکه نسیم خواهد بود.

مهدی زین العابدین مدیر شبکه پنج سیما نیز عنوان کرد: این شبکه برای نوروز ۹۷ مجموع ۱۰ عنوان برنامه تدارک دیده است. ویژه برنامه «شب فیروزه‌ای» از ۲۶ اسفند به پیشواز سال نو می‌رود و برنامه مخصوص سال تحویل نیز خواهیم داشت . همچنین برنامه «دوستت دارم مادر، دوستت دارم پدر»با اجرای سید کاظم احمدزاده و با محوریت مادر و ‌پدر در این ایام پخش می شود. مسابقه تلفنی «پلاک ۵» و مسابقه «۵ ستاره» با اجرای اشکان خطیبی در کنار هم پخش می‌شوند. سریال طنز «هیات مدیره» نیز از جمله سریال‌های نوروزی شبکه پنج خواهد بود.

وی افزود: اعیاد شعبان و رجب را نیز با این سریال طنز پشت سر خواهیم گذاشت. همچنین سریال انیمیشن «ژول ورن»، «مستند پنج» و ۱۴ فیلم سینمایی در نوروز پخش می‌شوند. برنامه زنده «با ما اینجا»، برنامه «تا نیایش» و «راهیان نور» از دیگر برنامه های نوروزی این شبکه است.

مدیر شبکه کودک: اگر برنامه کمتر از ۴۰ درصد مخاطب داشته باشد حذف می‌شود

محمد سرشار مدیر شبکه کودک نیز با اشاره به ویژه برنامه‌های نوروزی بیان کرد: در پاییز ۹۶ شش عنوان از برنامه‌های کانال پویا بالای ۶۰ درصد و 2 عنوان برنامه شبکه نهال بالای ۵۰ درصد مخاطب داشته‌اند. در شبکه نهال هر سال ۴ برند برنامه‌ای به صداوسیما اضافه شده است.

وی افزود: برنامه‌های نوروزی با دو ساعت پخش اضافه روزانه از ساعت ۸ تا ۲۴ تقدیم مخاطبان می‌شود. در کانال پویا 10 عنوان برنامه شامل سه برنامه تلویزیونی، چهار پویانمایی ایرانی و سه برنامه پویانمایی خارجی پخش می‌شود. ۲۴ عنوان برنامه در شبکه نهال تقدیم مخاطبان نوجوان می شود که از جمله میتوان از برنامه یم پو سه خنده، من هنرمندم، سریال موزه، کلیله و دوستان، نبض رویش، کنام اژدها و نگهبانان شیردل نام برد.

وی افزود:سخت گیری‌ها در سال ۹۷ اضافه می‌شود و اگر برنامه کمتر از ۴۰ درصد مخاطب داشته باشد حذف می‌شود. تربیت خردسال و کودک و کاهش آسیب اجتماعی از موضوعات مورد نظرمان در برنامه‌سازی است. همچنین فناوری چهرک یا آواتارهای انیمیشن به شکل زنده به کار گرفته خواهند شد.

مدیر بخش فنی سیما: برنامه‌های سال تحویل شبکه سه اچ دی پخش می‌شود

شعبان‌پور مدیر بخش فنی سیما گفت: توسعه شهرک تلویزیونی به ۵۷ هکتار گسترش یافت و در حال حاضر ۱۴ سریال در این شهرک ضبط شده است. در امور دوبلاژ ۱۳ سریال ‌دوبله شده است و ۲۹ مدیر دوبلاژ و بیش از ۲۰۰ دست اندرکار در حال فعالیت هستند.

وی درخصوص اچ دی سازی برنامه‌ها گفت: خصوصا برنامه‌های سال تحویل شبکه سه به این شکل پخش می‌شود.

مدیر شبکه آموزش: برنامه های جدید مبتنی بر آموزش‌های کارگاهی هم در دستور کار قرار دارند.

سالم مدیر شبکه امید نیز عنوان کرد: بیش از ۷ ماه از راه اندازی رسمی شبکه امید می گذرد. در این مدت بیش از ۷۵۰ ساعت برنامه‌سازی برای این گروه سنی انجام شده است. در ایام نوروز ۱۲ عنوان برنامه تولیدی درپنج قالب ترکیبی، گزارشی، مسابقه، فیلم سینمایی رئال و انیمیشن (18 برنامه) و سریال شبانه روتین شامل سه سریال جدید در شبکه پخش می‌شوند.

سفیدی مدیر شبکه سلامت نیز بیان کرد: خودمراقبتی سالمندان کودکان محیط زیست و تغذیه در این شبکه اهمیت دارند. برندهای اصلی شبکه و برنامه های تخصصی با این محورها در سری جدیدی پخش می‌شوند. برنامه های «حال خوب»، «مادر کودک تندرستی»، «سینما سلامت»، «نیلوفر آبی» یا لوتوس، «ورزش داروست»، مستندهای خارجی جدید، وبرنامه «سالم شو» از برنامه‌های نوروزی شبکه خواهند بود.

وی افزود: شعار «سلامت یک انتخاب نیست، یک اولویت است» شعار جشنواره در سال آینده خواهد بود.

محمدحسین ساری مدیر شبکه آموزش نیز در این نشست عنوان کرد: طرح خوب آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان بانگاه گیرنده دست به قلم شده و گزارش بنویسند.

وی افزود: شبکه آموزش بر توانمندسازی جامعه از طریق آموزش‌های کاربردی هدف‌گذاری کرده است. صبحی دیگر یا دکتر سزام، همیشه خونه، مشاعره، موتور جستجو، من میتونم و... در ایام عید پخش می‌شوند و برنامه «جشنواره مهارت‌آموزی» نیز برعهده شبکه آموزش خواهد بود.

ساری گفت: برنامه های جدید مبتنی بر آموزش‌های کارگاهی هم در دستور کار قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار