مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

انتخابات مجلس دانش اموزی زمینه ساز تربیت صحیح اجتماعی،سیاسی است

مشهد(پانا): انتخابات مجمع شورای دانش آموزی خراسان رضوی و نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات مجلس دانش اموزی زمینه ساز تربیت صحیح اجتماعی،سیاسی است

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین برگزاری انتخابات مجمع شورای دانش آموزی استان و نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور آموزش و پرورش را رکن توسعه کشور دانست و عنوان کرد:

سرمایه های انسانی در اموزش و پرورش رشد پیدا میکند و اگر میخواهیم در کشور به توسعه دست یابیم باید همه امکانات کشور را برای آموزش و پرورش بسیج کنیم.

وی ادامه داد:اگرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم اما تحول و انقلاب در آموزش و پرورش را آغاز کرده ایم و در تلاشیم اتفاقاتی را رقم بزنیم تا بتوانیم مدعی تحول در آموزش و پرورش باشیم که مهم ترین آن ها تبدیل فضای مدرسه از یک نهاد صرف آموزشی به نهادی فرهنگی تربیتی است.

خدا بنده با برشمردن ساحت های 6 گانه تربیتی ذکر شده در سند تحول بنیادین خاطر نشان کرد:تربیت اخلاقی،دینی واعتقادی در دستور کار ماست و از همین روی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت،قرآن،عترت و نماز و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در اولویت است.

وی ادامه داد:در این میان تربیت سیاسی و اجتماعی نیز بسیار مهم است که تحقق آن باید در مدرسه اتفاق بیافتد و این انتخابات مسیری را برای تربیت صحیح اجتماعی و سیاسی و ایجاد بستر قانون پذیری،مسئولیت پذیری،نوع دوستی ،اخلاق مداری و ....باز کرده است.

خدابنده در پایان ضمن تاکید بر ضرورت شکل گیری هویت انقلابی،دینی و ملی در دانش آموزان گفت:اگر ساحت های تربیتی محقق شود در واقع می توانیم دانش آموزانمان را به مراتبی از حیات طیبه که هدف ارمانی سند تحول بنیادین است می رسانیم و این مهم جز باایجاد فرصت های برابر آموزشی برای تمام دانش اموزان و عدالت محقق نخواهد شد.

قابل دکر است پیش از این علیرضا مالک اشرفی رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در توضیح فرایند برگزاری این انتخابات عنوان کرد:

از میان 50 نفر از کاندیدا 11 نفر برای مجمع دانش آموزی استان انتخاب شدند که 6 نفر از آن ها به مجلس دانش آموزی کشور راه پیدا میکنند.

وی همچنین افزود:تمام مراحل برگزاری و اجرای انتخابات با نظارت تمام و کمال و نمایندگان دانش اموزی انجام پذیرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار