معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیما:247 فیلم سینمایی و 78 قسمت سریال در نوروز 97 از تلویزیون پخش می شود

برنامه‌های نوروزی از شنبه ۲۷ اسفند شروع می‌شوند

تهران (پانا) - معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیما به تشریح جزئیات برنامه‌های تلویزیون در نوروز 97 پرداخت.

کد مطلب: ۸۰۶۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیما:247 فیلم سینمایی و 78 قسمت سریال در نوروز 97 از تلویزیون پخش می شود

سید مرتضی میرباقری معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیما در نشست خبری امروز یک شنبه 20 اسفند 96 درخصوص برنامه‌های نوروز 97 تلویزیون ملی اظهار کرد: تمامی بزرگان سریال ساز امروز آثاری را به انتن می‌رسانند. سریال هایی که بیش از دو دهه متوقف بود، امروز تصویب شده و پیش می‌روند.

وی افزود: شبکه ۵ و نسیم نیز به جرگه سریال‌سازی پیوسته اند. این رونق در دو بخش شهرک غزالی و تلویزیونی دیده می‌شود و استودیوها برنامه‌سازی فعالی برای این روزها دارند.

معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیما توضیح داد: در حوزه نمایش در ابتدای کار ۱۲۰۰ نفر فعال بودند اکنون این رقم به ۸ هزار نفر رسیده است.سال آینده به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب ۱۷ سریال مرتبط روی آنتن می‌روند. همچنین قرار است جشنواره‌های شبکه ای داشته باشیم؛ بدین ترتیب که هر شبکه مسئولیت یک جشنواره در حوزه های سلامت، مدرسه و مستند و.. را برعهده بگیرد.

وی ادامه‌داد: نوروز آینده (97) ۹ شبکه ویژه‌برنامه نوروزی دارند. ۷۸ قسمت سریال در طول نوروز پخش می‌کنیم. همچنین ۲۳۲ قسمت سریال تامینی ۲۷۴ فیلم سینمایی با بیش از نیمی فیلم جدید ۳۷۰ قسمت مستند ۶۰۰ قسمت انیمیشن، ۳۰۰ قسمت مسابقه۴۵۶ برنامه ترکیبی ،۹۰ گفت و گو ۲۹۰ معارفی نیز در این ایام خواهیم داشت.

میرباقری خاطرنشان کرد:امسال اولین روز نوروز مصادف با شهادت امام هادی (ع) است و برنامه ها متناسب با ایام شهادت هستند. بنابراین برنامه های نوروزی از شنبه ۲۷ اسفند شروع می‌شوند.

وی افزود: البته خوشبختانه از امسال تا ۶ سال آینده دهه اول نوروز مصادف با ماه رجب و شعبان یعنی بهار در بهار خواهد بود.
میر باقری در ادامه یادآور شد: آموزش مهارت های ارتباطی در برنامه خوش و بش که طنز جذاب نمایشی است که توسط محمد مسلمی ساخته می شود، همچنین سری جدید جیوگی را تدارک دیده ایم.
در ادامه مهدی نادریان از دکتر یادگاری برای توضیح فیلم های سسنمایی دعوت به سخنرانی کرد.
یادگاری بیان کرد: امسال برای ایام نوروز فیلم های سینمایی در ۹ باکس از ۸ شبکه سیما پخش می شوند. شبکه های یک تا پنج هر یک یک باکس شبکه نمایش دو باکس کودک و نوجوان و امید دارند.

وی ادامه داد: در نوروز 97 صدو سی و سه عنوان فیلم سینمایی جدید تقدیم مخاطبان تلویزیون می شود. ۶۵ درصد اثار ۲۰۱۷ و بقیه در سه سال اخیر تولید شده اند. با کمک سینماگران تا ۲۰ فیلم سینمایی را تقدیم مخاطبان خواهیم کرد. ۴ فیلم اروند، ویلایی ها، دریاچه ماهی، اشنوگل در حوزه دفاع مقدس، ماجرای نیمروز، نفس، سیانور، ازادی مشروط، یتیم خانه ایران، برادرم خسرو، خانه ای در خیابان چهل و یکم، ۲۱ روز یعد، گیتا، مرگ ماهی، گمیجی، قهرمانان کوچک از جمله فیلم های سینمایی است.
همچنین علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما نیز با اشاره به برنامه صداو سیما در شبکه یک برای ایام نوروز اظهار کرد : پایتخت ۵ جذاب تر از گذشته از این شبکه پخش می شود سری جدید مستند ایران گرد با استقبال مردم مواجه بوده است نیز از دیگر برنامه های شبکه یک است.

وی ادامه داد: همچنین مسابقه دستپخت ، وقت وقت، یک و یک و کاردان ها با اجرای داریوش کاردان از دیگر برنامه های ویژه ایام نوروز شبکه یک است.

علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما نیز با ارائه توضیحاتی درباره ویژه های نوروز این شبکه گفت: مردم از ما انتظار بهترین برنامه ها را دارند. بر همین اساس برنامه های ویژه ای را تدارک دیده ایم ، مردان آهنین امسال بعد از چند سال با دستور دکتر عسگری پخش می شود. مستند اقلیم از ظبیعت جغرافیایی ایران، بهار نارنج ویژه برنامه سال تحویل با تهیه و اجرای احسان علیخانی است که دو روز مانده به عید آغاز می شود.

وی ادامه داد: فیلم های سینمایی نیز در اختیار شبکه قرار گرفته است که در زمان مناسب اعلام می شود. زمانی برای خندیدن نیز امسال ادامه دارد. سریال آرمان ۲ نیز اثر خوبی است. سمت خدا هم در عید پخش می شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: صبح ها نیز سخنرانی های جذابی داریم اما دیگر چیز به درد بخوری نداریم. از نظر مخاطب شبکه اول و از نظر بدهی و فقر و فلاکت هم اول هستیم.شکایت زیاد کردیم اما جوابی نگرفتیم و باید این شکایت ها را در حرم بیان کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار