مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد:

۳۰ عنوان برنامه قرآنی در استان سمنان برگزار شد

سمنان (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ۳۰ عنوان برنامه محوری ویژه قرآن کریم طی سال جاری در سطح این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ عنوان برنامه قرآنی در استان سمنان برگزار شد

حجت الاسلام علی شکری گفت: در راستای نهادینه کردن آموزه‌های قرآن کریم و توسعه و ترویج مفاهیم ارزشمند کلام‌الله مجید طی سال جاری ۳۰ عنوان برنامه قرآنی در استان سمنان اجراشده که اجرای برخی از این برنامه‌های تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت، مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و فعالان این عرصه اقدام به برگزاری این برنامه‌ها در سطح شهرها و روستاها و در امکانی از قبیل مساجد، حسینیه‌ها، منازل و ... می‌کند.

برگزاری دوره آموزش استعدادهای قرآنی در استان سمنان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص قرآنی استان سمنان برگزاری دوره آموزش استعدادهای قرآنی است که برای دومین سال متوالی اجرا می‌شود.
شکری افزود: در این طرح، پس از شناسایی استعدادهای قرآنی در سطح مدارس در مدت‌زمان یک‌ساله دوره‌های آموزش قرائت قرآن کریم، آموزش مفاهیم قرآن، آموزش سبک زندگی اسلامی و قرآنی و احکام قرآنی توسط اساتید برجسته استان تدریس می‌شود.
وی بابیان اینکه قرآن کریم و مفاهیم ارزشمند آن بهترین و اثرگذارترین راه هدایت بشیرت از گمراهی و جهت‌دهی به زندگی فردی و اجتماعی است، افزود: با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان ۱۰۵ کلاس آموزش عمومی در سطح استان برگزار شد که آموزش قرائت قرآن کریم در دو سطح، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو سطح، حفظ یک جزء و حفظ موضوعی قرآن کریم در زمره این موارد است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: برگزاری کلاس‌های متنوع و جذاب قرآنی از قبیل کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی قرآنی و بازآموزی و ارتقاء سطح مربیان و معلمان قرآن در زمره اقدامات تبلیغات اسلامی استان در سال جاری بوده است.
شکری بیان کرد: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین نسبت به برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی، قرائت، ترتیل، جزء خوانی، تفسیر، بیان قصه‌های قرآنی، محافل قرآنی از قبیل محفل انس با قرآن کریم، کرسی تلاوت و ... اقدام کرده است.
وی افزود: برنامه‌های حمایتی از قبیل حمایت جلسات خانگی قرآن کریم، حمایت از فعالیت قرآنی هیئات مذهبی شامل برگزاری مراسم اعتکاف و اصلاح قرائت نماز، خانه‌های قرآن شهری و روستایی، مجمع قرآنیان استان، مؤسسات قرآنی مردمی استان و... از دیگر برنامه‌های قرآنی سال ۹۶ هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار