سختی کار آموزگاران ابتدایی پیگیری می شود

بوشهر ( پانا ) معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بوشهر گفت : برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی با توجه به رویکرد های سند تحول بنیادین دنبال می شود .

کد مطلب: ۸۰۶۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سختی کار آموزگاران ابتدایی پیگیری می شود

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با پانا بوشهر در خصوص برنامه های حوزه معاونت ابتدایی با توجه به رویکرد های سند تحول بنیادین در سالهای آتی بیان داشت : محور برنامه ها قرار دادن موضوع تربیت در دوره ابتدایی است .

حکیم زاده گفت : با فراهم کردن فرصت های مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و پرورش خلاقیت آنها ، زمینه بروز خلاقیتها و نو آوری های دانش آموزان بیشتر می شود .

حکیم زاده افزود : پیک های نوروزی حذف شده است و بجای آن فعالیتهای از قبیل داستان خوانی ، داستان گویی و داستان نویسی قرار داده شده است تا دانش آموزان مهارتهای اساسی را یاد بگیرند و از طریق داستانهای گوناگون پیام های تربیتی خوب را دریافت کنند .

وی افزود : بر اساس طرح عید و داستان ، دانش آموزان در قالب فعالیت داستان گویی ، داستان خوانی و داستان نویسی اقدام می کنند . در این طرح تربیتی ، دانش آموزان شنیده ها و مشاهده های خود را از طبیعت و سفرها می نویسند . با مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها ارتباط بر قرار می کنند . و این ارتباط بین نسلی تاثیر های مثبت بر زندگی دانش آموزان می گذارد .

وی تصریح نمود : با توجه به اینکه آماده سازی برای تست ها چند گزینه ای در تضاد با ارزشیابی کیفی و توصیفی در دوره ابتدایی است و با فراینده تربیتی در تناقض می باشد این آزمون حذف گردیده است تا جریان تربیت در مدرسه ها ی ابتدایی احیا گردد . دانش آموزان در محیطی مشارکتی و با همکاری همدیگر یاد بگیرند و از یادگیری لذت ببرند .

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید نمود : تصمیم گیری در رابطه با برگزاری یا برگزار نشدن آزمونها و سایر مسائل تعلیم و تربیت بعنوان یک کار تخصصی بر عهده وزارت آموزش و پرورش است .

وی گفت : شورای عالی آموزش و پرورش شامل جمعی از متخصصان و اندیشمندان تعلیم و تربیت بعنوان مرجع قانونی در خصوص برگزاری یا برگزار نشدن آزمون ها تصمیم گیری می کنند و این تصمیم وزارت آموزش و پرورش حاصل یک تصمیم گیری جمعی است .

حکیم زاده یکی از اولویت های آموزش و پرورش را اجرای برنامه های توان افزایی آموزگاران ابتدایی بیان کرد تا از طریق برنامه های آموزشی متنوع مهارتهای حرفه ای معلمان ارتقاء یابد

حکیم زاده خاطر نشان کرد : از دیگر اولویت ها در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، پیگیری سختی کار آموزگاران ابتدایی است که به جد دنبال می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار