رشد بیش از 3 درصدی امکانات و تجهیزات سازمان امداد و نجات برای نوروز

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح تمهیدات این سازمان برای طرح امداد و نجات نوروزی می‌گوید امسال امکانات و تجهیزات امدادی بیش از سه درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۸۰۶۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد بیش از 3 درصدی امکانات و تجهیزات سازمان امداد و نجات برای نوروز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی در مراسم طرح امداد و نجات نوروزی 97 و رونمایی از ناوگان امدادی و تجهیزات سازمان امداد و نجات اظهار کرد: از تلاش امدادگرانی که سال 96، سال بسیار پر حادثه‌ای را گذراندند و بدون هیچ چشمداشتی در تمام مراحل همراهی کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی افزود: در سال جاری بعد از پاسخگویی مناسب و اجرای طرح موفق امداد و نجات در دو زلزله بالای 6 ریشتر استان‌های خراسان شمالی و رضوی در عملیات‌های سیل و آب گرفتگی 22 استان کشور و عملیات بزرگ اربعین حضور پیدا کردند. پس از آن هم زلزله کرمانشاه، بهمن اشترانکوه و سقوط هواپیما در کهگیلویه و بویراحمد را داشتیم. همچنین حوادث جاده‌ای، کوهستان و ساحلی را داریم که این امدادگران مانند همیشه در این طرح‌ها در کنار جمعیت هلال احمر بودند. در بخش بین‌المللی نیز آوارگان میانماری را تحت پوشش و حمایت قرار دادیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در کنار پاسخگویی مناسب در بخش آمادگی سازمان نیز تیم‌های واکنش سریع در استان‌ها و شعب بالای 100 هزار نفر تشکیل شد. همچنین استانداردسازی تجهیزات و تیم‌های عملیاتی شارژ اقلام امدادی انبارها، تقویت ناوگان هوایی برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی رسیدگی به موارد رفاهی امدادگران از جمله اقداماتی بود که صورت گرفت.

سلیمی در مورد تمهیدات این سازمان برای ایام نوروز و اجرای طرح امداد و نجات نوروزی نیز گفت: 1378 پایگاه ثابت و موقت در این طرح فعالیت می‌کنند و همچنین از 3428 خودروی امدادی که شامل بیش از 1000 آمبولانس است و 24 فروند بالگرد آمادگی خود را در جهت خدمت بهتر به هموطنان اعلام می‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: امسال رشد بیش از سه درصدی تجهیزات و امکانات را داشتیم و امروز در راستای تقویت و توسعه شبکه امداد و نجات اقلام و تجهیزات مناسبی در اختیار ما قرار گرفته که باید از رئیس جمعیت هلال احمر به واسطه حمایت‌هایی که انجام داد تشکر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار