کاشت یک هزار اصله نهال از سوی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای 

تهران (پانا) - همزمان با هفته منابع طبیعی ، یک هزار اصله نهال توسط شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در پارک جنگلی جاجرود کاشته شد. 

کد مطلب: ۸۰۶۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کاشت یک هزار اصله نهال از سوی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای 

به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، در راستای احیای محیط زیست و منابع طبیعی و با هدف توسعه ی جنگل‌کاری‌های اراضی ملی شمال شرق تهران و با شعار هزار رویش-هزاران زندگی نسبت به غرس یک هزار اصله نهال در سطح دو هکتار اقدام شد.

یک هزار اصله نهال شامل گونه‌ سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، کاج تهران و ارغوان است که در منطقه و پارک جنگلی جاجرود کاشته شد.

این یک هزار اصله نهال غرس شده تا پایان سال ١٣٩٨ مراقبت، نگهداری، آبیاری و حفاظت خواهد شد تا نهال‌ها به درختان قابل بهره‌برداری درکارکرد‌های تفرجی و زیست محیطی تبدیل شوند.

بر همین اساس، با توجه به آنکه نهال‌ها در سال اول به ازای هر دوره آبیاری حداقل به ٣٠ لیترآب نیاز خواهند داشت، بر همین اساس از پانزدهم اردیبهشت ماه تا اولین بارندگی مؤثر در مهر‌ماه ، هر پانزده روز یک بار نهال ها توسط تانکرهای سیار آبیاری خواهند شد و یک نَفَر نیروی حفاظتی در فصل گرما که خطر آتش سوزی زیاد است، جهت حفاظت و مراقبت از نهال‌های فوق دائما در عرصه حضور خواهد داشت.

در این مراسم، امیر خسرو فخریان مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ضمن بازدید از پروژه نهال‌کاری شده‌ی ٥٥٠ اصله‌ای نهال در سال ٩٥ و بررسی میزان موفقیت عملیات فوق و اعلام رضایت از نحوه نگهداری ومراقبت نهال‌های کاشته شده، کاشت پروژه هزار اصله‌ای را با غرس یک اصله نهال آغاز کرد.

وی به تبیین فواید ارزش‌های درختکاری پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه در نزدیکی شهر تهران با این همه معضلات زیست محیطی قرار دارد، این حرکت زیست محیطی می‌تواند نمونه‌ای از فعالیت‌های افق کوروش در تعدیل شرایط زیست محیطی تهران منجمله کاهش آلودگی هوا، ترسیب کربن-گوگرد- سرب، کاهش فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و ایجاد جلوه و منظره‌های طبیعی جهت استفاده همشهریان عزیز باشد.

به گفته وی، این امکان برای مشتریان افق کوروش فراهم است که در طول سال از محل پروژه های زیست محیطی به ویژه جنگل کاری افق کوروش بازدید نمایند و پرسنل اجرایی افق کوروش نیز در محل پروژه به گرمی پذیرای مشتریان عزیز می باشند .

لازم به ذکر است؛ کاشت نهال در پارک جنگلی جاجرود از سال ١٣٧٥ آغاز شده است و علاوه بر گونه‌های فوق کاشته شده دیگر گونه‌ها منجمله زبان گنجشک،ایلان، داغداغان، ون، بنه، پسته در این پارک کاشت شده است و میتوان گفت هم اکنون در این منطقه در سطح ٧٠٠ هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار