رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور:

معلمان تربیت بدنی باید بدانند دنبال چه نوع دانش آموزی و با چه ویژگیهای برای تیم های ورزشی هستند

تبریز (پانا)- رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با تاکید بر استعداد یابی در ورزش مدارس گفت: معلمان تربیت بدنی باید بدانند دنبال چه نوع دانش آموزی و با چه ویژگیهای برای تیم های ورزشی هستند

کد مطلب: ۸۰۵۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
معلمان تربیت بدنی باید بدانند دنبال چه نوع دانش آموزی و با چه ویژگیهای برای تیم های ورزشی هستند

حسین بابویی در جمع معاونین تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان های سراسر کشور در تبریز با بیان این که بدون داشتن برنامه رسیدن به هدف امکان پذیر نیست، گفت: برای اصلاح امور باید برنامه های قبلی را مرور کرد و بعد از تحلیل وضع موجود و تعریف چشم انداز در مسیر روند رو به رشد حرکت کرد.

وی ارتقاء سطح سلامت جسمی و اجتماعی، شناسایی و هدایت و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان در سطوح مدارس، شهرستان، استان، منطقه و کشور را از اهداف مهم فدراسیون ورزش دانش آموزی عنوان کرد و ادامه داد: چشم انداز فدارسیون، مدیریت استعدادهای ورزشی کشور و کسب عناوین و کرسی های بین المللی تا سال 1404 است.

رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور اضافه کرد: سالها ست مسابقات ورزشی مختلفی در سطح کشور برگزار می شود ولی آیا امکان دارد این مسابقات آنچنان برگزار شود که بهره وری و اثر بخشی و کارآیی بهتری را داشته باشد؟

بابویی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان علی رغم وظیفه ذاتی که در مورد رویدادهای ورزشی کشور را برعهده دارداز برگزاری رویدادهای بزرگ اجتناب می کند یا ظرفیتش را ندارد و جایی که این ظرفیت را دارد فقط آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: اگر قرار است ما در حوزه دانش آموزی تبدیل به حوزه مرجع برای دست یابی و شناسایی استعدادهای ورزشی بشویم چه باید کنیم؟

رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با بیان این که آموزش و پرورش باید در کنار تربیت اجتماعی استعدادیابی هم بکند، گفت: باید با کمک دفتر استعداد یابی و فدراسیون هر رشته و کارشناسان آموزش و پرورش مختصات استعدادهای هر رشته را پیدا کنیم و معلمان تربیت بدنی باید بدانند دنبال چه نوع دانش آموزی و با چه ویژگیهای برای تیم های ورزشی هستند.

بابویی اضافه کرد: زمانی که مسابقات دانش آموزی را برگزار می کنیم باید محتوی به روز شده ای هم داشته باشیم لذا آموزش معلمان، انجمن ها، مسئولین برگزاری مسابقات از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود.

وی اظهار کرد: 60درصد اعتبارات مسابقات ورزش دانش آموزی به اسکان اختصاص داده می شود و چون اسکان در مراکز خوابگاه دانشگاه های شهر میزبان صورت می گیرد لذا این پول به آموزش و پرورش برنمی گردد و این یکی از مشکلات عمده ما است.

رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور افزود: در هیمن راستا مدل مسابقات پیشنهاد شده به این ترتیب است که مسابقات قطبی برگزار شود تا بعد مسافت کم شود.

بابویی ادامه داد: فدراسیون با رویکرد حل مساله پیش می رود لذا با نشکیل کمیته برنامه ریزی و با ایجاد وفاق فنی و ملی به دنبال این است که یک برنامه ۳ ساله از تابستان سال آینده تدوین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار