مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خبر داد: صادرات نخستین محموله سنگ گابرو از بندرلنگه به قطر

تهران (پانا) - مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از صادرات محموله ۷۵۰۰ تنی سنگ گابرو از طریق این بندر به مقصد کشور قطر برای نخستین بار خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خبر داد: صادرات نخستین محموله سنگ گابرو از بندرلنگه به قطر

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری نسب ضمن اعلام این خبر گفت: نخستین محموله صادراتی سنگ گابرو با مشارکت بخش خصوصی به میزان ۷۵۰۰ تن از بندر لنگه به مقصد کشور قطر بارگیری شد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک بندر لنگه در زمینه صادرات و واردات و استقبال صاحبان کالا از ظرفیت‌های موجود این بندر جهت صادرات کالا بیان کرد: زیرساخت‌های بندر لنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا را دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه افزود: با توجه به ایجاد شرایط مناسب برای بارگیری انواع کالاهای معدنی و مصالح ساختمانی و برخورداری این بندر از تجهیزات مناسب بارگیری و همچنین افزایش عمق آبخور اسکله در تمام نقاط دسترسی حوضچه تا عمق ۵.۵ متر جهت پذیرش شناورهایی با تناژ پنج تا ده هزار تن و برخورداری از مزیت‌های گمرکی و بندری و تسهیل و تسریع در ترخیص و تخلیه کالاها شاهد استقبال صاحبان کالا و صادرکنندگان مواد معدنی جهت استفاده از امکانات این بندر بوده‌ایم.

عسکری نسب اظهار کرد: تخفیفات ۵۰ درصدی در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای ترانشیپی، انبارداری کانتینر، هزینه انبارداری کالاها و تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی و گمرکی برخی از کالاهای وارداتی نسبت به سایر بنادر از مهمترین مزایای اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالین اقتصادی است.

وی در پایان عنوان کرد: بنادر غرب هرمزگان زیرساخت‌های لازم و مناسب را برای صادرات انواع کالاها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و کالاهای معدنی داراست و آماده خدمات‌رسانی در زمینه صادرات کالا به تجار و سرمایه‌گذاران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار