فرمانده انتظامی استان گلستان

کلاهبردار ۸ میلیارد ریالی در گلستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری کلاهبرداری که تحت عنوان رئیس هیئت مدیره یک شرکت صنعتی اقدام به بیش از ۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبردار ۸ میلیارد ریالی در گلستان دستگیر شد

به گزارش پانا از استان گلستان، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شرکت های صنعتی علیه یکی از متهمان تحت تعقیب که به اتهام کلاهبرداری و جعل حدود 4 سال متواری بود، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد با سوء استفاده از نام یکی از شرکت‌های معتبر، خود را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت معرفی کرده و با مراجعه به شرکت دیگری که کار پیمانکاری صنعتی انجام می داد، اعلام داشته که قصد ساخت کارخانه در یکی از استان‌های جنوبی کشور را دارد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در ادامه تحقیقات همچنین ماموران دریافتند این جاعل تحت تعقیب خود را نیز وارد کننده غلات از کشورهای همسایه معرفی کرده و تحت همین عنوان بیش از 3 میلیارد ریال از شرکت مورد نظر پول دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با به دست آمدن سرنخ ها و ادامه پیگیری‌ها مشخص شد این مرد که همچنین به بهانه ساخت کارخانه در یکی از استان ها نقشه یک قطعه زمین به مساحت بیش از 6 هکتار را به رویت اعضاء هیئت مدیره رسانده و بدین وسیله قرارداد ساخت کارخانه را منعقد کرده بود، نه تنها هیچ سمتی در شرکتی که خود را از اعضای برجسته آن معرفی کرده، نداشته بلکه بیش از 3 سال است که از این شرکت خارج و هیچ‌گونه سهام و سمتی ندارد.

سردار جاویدان گفت: با به دست آمدن اطلاعات بیشتر از این متهم تحت تعقیب که به علت تعدد پرونده علیه وی در دادسرا و سایر مراجع، حکم جلب او صادر شده بود، چندین مخفیگاه وی در گرگان و شهرهای اطراف شناسایی و تحت کنترل شدید قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: با کنترل مخفیگاه‌ها سرانجام ماموران موفق شدند او را در یک عملیات غافلگیرانه و در حالی که هیچ‌گونه انتظار ماموران را نداشت، دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

سردار جاویدان افزود: وی که در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود با توجه به وجود دلایل و مدارک و شواهد کافی در نهایت چاره ای جز بازگو کردن حقیقت پیدا نکرد و به بدهی خود به مال‌باختگان و شکات به میزان بیش از 8میلیارد و500 میلیون ریال اعتراف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار