مدیر آموزش و پرورش شهرستان: 17 هزار دانش‌آموز گنبدکاووس در مدارس غیرمقاوم تحصیل می‌کنند

گرگان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اعلام کرد که در محدوده این شهرستان ۱۱۰ آموزشگاه غیردولتی با ۱۷ هزار دانش‌آموز وجود دارد که این آموزشگاه‌ها از لحاظ استحکام بنا در وضع خوبی نیستند.

لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان: 17  هزار دانش‌آموز گنبدکاووس در مدارس غیرمقاوم تحصیل می‌کنند

فرج‌الله رزاقی در جلسه شورای آموزش و پرورش در دفتر امام جمعه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پوشش تحصیلی شهرستان در بین 600 شهرستان کشور ضعیف است و تنها 70.44 درصد دانش‌آموزان جذب تحصیل می‌شوند و ترک تحصیل در بین دختران بیشتر از پسران است. مهم‌ترین عامل ترک تحصیل دانش‌آموزان مشکل اقتصادی است که فقر و ناتوانی در پرداخت ایاب و ذهاب توسط والدین, یکی از عوامل مهم ترک تحصیل به شمار می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: فقر فرهنگی, ازدواج در سنین پایین, تضاد و اختلاف, اعتیاد و غیره از عوامل دیگر ترک تحصیل است, متاسفانه 9 آموزشگاه متوسطه اول ما در روستاها مختلط هستند و خانواده حاضر نیستند در چنین شرایطی دخترانشان ادامه تحصیل کنند. از 30 درصد دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کردند, توانستیم 14.73 را جذب آموزش و پرورش کنیم.

وی یادآور شد: برای جذب و پوشش بیشتر دانش آموزان, شهریه دانش آموزان بزرگسال برای هر واحد در دروس حضوری و غیرحضوری 15 هزار تومان است و این به دانش‌آموز در هزینه شهریه کمک شایانی می‌کند, زیرا در گذشته شهریه به صورت واحد پرداخت می‌شد و امکان داشت یک درس 3 واحد محسوب شود که مبلغ شهریه افزایش می‌یافت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در گنبدکاووس 110 آموزشگاه غیردولتی با 17 هزار دانش‌آموز وجود دارد که از لحاظ استحکام بنا در شرایط خوبی نیستند و با توجه به ارزیابی نظام مهندسی که باید در قالب مدرسه باشد, بیشتر اینها به صورت منازل مسکونی هستند و اگر توسط نظام مهندسی تائید نشود در سال تحصیلی 98-97 با تنش جدی مواجه خواهیم بود. یک‌هزار و 100 نیروی غیر دولتی و انتقال 17 هزار دانش آموز در مدارس دولتی کاری بس دشوار است و مشکلات جدی را به همراه خواهد داشت و باید تدابیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

رزاقی در زمینه آموزش نیروی انسانی تصریح کرد: 3 درس از کتب دوره متوسطه اول و 3 درس از کتب متوسط دوم توسط مولفان کتب درسی به معلمان آموزش داده شد و در سال جاری در حوزه آموزش حضوری 4 هزار و 843 نفر و در حوزه آموزش مجازی 2 هزارو 421 نفر شرکت کردند که مجموعا 7 هزار و 263 نفر آموزش دیدند. در سال جاری 48 معلم شهرستانی, 2 معلم استانی و یک معلم نمونه کشوری برای هفته معلم در سال 97 انتخاب شدند و بنا داریم مراسمی در خور شان این زحمتکشان برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار