در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان: 92/5 درصد مردم خوزستان باسواد هستند

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بر اساس آخرین آمارهای رسمی 92/5 درصد مردم خوزستان از نعمت سواد برخوردارند. اجباری شدن دوره پیش دبستانی مهمترین عامل جلوگیری کننده از بروز بی سوادی در خوزستان است.

کد مطلب: ۸۰۵۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان: 92/5 درصد مردم خوزستان باسواد هستند

محمد تقی زاده دیروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی خوزستان اظهار کرد: ۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی شده اند که با اقدامات صورت گرفته تا کنون ۲ هزار نفر از آنان به چرخه تعلیم و تربیت بازگشته اند.

وی افزود: اولویت اول توسعه آموزش و پرورش خوزستان توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی و اولویت دوم نیز توجه به سواد آموزی در استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه اجباری شدن دوره پیش دبستانی مهمترین عامل در کاهش آمار بیسوادی در خوزستان است، توضیح داد: یکی از مواردی که زمینه‌ساز رشد بیسوادی در استان است؛ بازماندگی از تحصیل است که با اجباری شدن دوره پیش دبستانی در استان شاهد کاهش بازماندگی از تحصیل در بین دانش آموزان هستیم.

تقی زاده در ادامه گفت: استان خوزستان به لحاظ تعداد دانش آموزان عشایری رتبه دوم کشور را داراست. باید تلاش شود تا با فراهم آوردن امکانات از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان عشایری جلوگیری شود.

وی مهمترین راهبرد در رابطه با کاهش بی‌سوادی را توجه ویژه به توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی دانست و اضافه کرد: استان خوزستان استانی دو زبانه است و وجود ۱۴ هزار دانش آموز عشایری و پراکندگی جغرافیایی دانش آموزان می تواند زمینه ساز مشکلات در حوزه سوادآموزی شود. با اجباری شده دوره پیش دبستانی مهمترین عامل زمینه ساز انسداد مبادی بی سوادی در استان شکل گرفت و دانش آموزان یک سال زودتر به محیط مدرسه وارد شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: عوامل متعددی از جمله علل فرهنگی اجتماعی اقتصادی و جغرافیایی می‌تواند زمینه‌ساز رشد بی سوادی در استان خوزستان باشد همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا با همکاری آموزش و پرورش در راستای برطرف کردن علل بی سوادی اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار