وزیر ارشاد: رتبه اول منطقه در بازی‌سازی هستیم

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است، امروز بازی‌ها آنقدر جدی شده‌اند که در حوزه‌های آموزش، ‌درمان، دین، سیاست و فرهنگ اهدافی برای آن‌ها تعریف می‌شود که این یعنی بازی دیگر بازی نیست و جدی شده است.

کد مطلب: ۸۰۵۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد: رتبه اول منطقه در بازی‌سازی هستیم

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران شنبه شب ۱۹ اسفندماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تالار وحدت برگزار شد.

سید عباس صالحی در این مراسم در سخنانی کوتاه با ابراز خوشحالی از حضور در جمعی از «جوانان خلاق» گفت: اگر مهمترین تحولات چند دهه اخیر در زندگی بشر را بخواهیم نام ببریم به نظرم دو چیز یعنی فضای مجازی و دیگری صنعت بازی بیشترین تحولات زندگی بشر را به خود اختصاص داده‌اند.

وزیر ارشاد تأکید کرد: بازی در سال‌های اخیر هم در حوزه سخت‌افزاری و هم در حوزه‌های نرم افزاری تحولات بسیاری را تجربه کرده که آنقدر گسترده و سریع است که خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

صالحی افزود: در حوزه اهداف، اگرچه بازی‌ها با سرگرمی مسیر خود را آغاز کردند اما امروز بازی‌ها آنقدر جدی شده‌اند که در حوزه‌های آموزش، درمان، دین، سیاست و فرهنگ اهدافی برای آن‌ها تعریف می‌شود که این یعنی بازی دیگر بازی نیست و جدی شده است.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: در ایران در سال 92، 16 میلیون گیمر داشتیم که در سال ۹۴ به 23 میلیون رسیده است. میانگین سنی گیمرها هم دیگر نوجوانان نیستند. در برخی کشورهای جهان مانند آمریکا این معدل سنی به ۳۵ سال می‌رسد.

صالحی با اشاره به اینکه «ما انسان‌ها همه در حال بازی‌ هستیم و دیگر این حوزه محدود به کودکان نیست» صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: بازی زندگی ما را فراگرفته است همانطور که دیگر فضای مجازی، مجازی نیست، بازی هم دیگر بازی نیست. با این نگاه بازی‌سازان را باید جدی گرفت چراکه برای یک اتفاق جدی در زندگی امروز ما ورود پیدا کرده‌اند. گویی تنها در حاشیه زندگی حرکت نمی‌کنند و در متن حضور دارند.

وزیر ارشاد افزود: بازی‌سازی ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته است. اگر در افق ۲۰ ساله در برخی از حوزه‌ها هنوز به رتبه اول منطقه نرسیده‌ایم اما در بازی‌سازی رتبه اول منطقه شده‌ایم و این نشان می‌دهد می‌توانیم این مسیر را در رقابتی گسترده‌تر و جدی‌تر دنبال کنیم.

وی ادامه داد: ورود به بازارهای جهانی را باید بالاتر ببریم تا سهم‌مان از بازار جهانی ارتقا پیدا کند. بازی را باید با هویت خود بسازیم. وقتی از هویت و بومی‌سازی صحبت می‌کنیم منظور تکرار گذشته نیست بلکه منظور نوخوانی گذشته و آوردن آن به زمان حال و آینده است.

صالحی در پایان سخنان خود خطاب به بازی‌سازان گفت:‌ قصه‌های خود را باید بازخوانی مدرن کنیم؛ کلیله و دمنه، نظامی و شاهنامه را باید به روز بخوانیم. می‌توانیم برای همه این قصه‌ها فضاهای تازه‌ای را بسازیم و ممنونم از همه شما که برای این دنیای جدی، فضاهای تازه‌ای را خلق می‌کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار