وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری در اهواز:

اهالی هنر بر کیفیت آثار تولیدی توجه داشته باشند

اهواز (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دغدغه اهالی هنر باید کیفیت باشد زیرا آنچه در قالب دیپلماسی فرهنگی به جوامع خارجی منتقل می شود کیفیت اثر تولیدی است.

کد مطلب: ۸۰۵۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اهالی هنر بر کیفیت آثار تولیدی توجه داشته باشند

سیدعباس صالحی در نشست خبری دیروز خود با اهالی رسانه در اهواز با تاکید بر این مطلب افزود: مشکل زیر ساخت های فرهنگی و هنری در کشور را باید با همه روش های ممکن برطرف کنیم و تنها منابع دولتی چاره ساز نیست و امضای تفاهم نامه هایی با استانداری ها در همین راستا است.

وی تصریح کرد: تشکل های صنفی هرچه قدرتمند تر شوند دولت استقبال می کند؛ و معتقدیم دولت ها نمی توانند متولی خوبی برای فرهنگ باشند.

صالحی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی استان خوزستان گفت: ظرفیت های این استان از جمله اقوام مختلف با آداب و رسوم آن، توجه به بحث دفاع مقدس که همه ایران را جزیی از استان قرار داد و با توجه به فضای دینی و بخصوص اربعین این خوزستان را به عنوان نقشه راهی برای فرهنگ کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: سابقه فرهنگی خوزستان از جمله سینما، شعر، ادبیات و هنرهای تجسمی ،آداب و صنایع دستی در مجموع استان را در حوزه فرهنگ کشور برجسته کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما دغدغه های هنرمندان را می شنویم و سعی می کنیم تا جایی که می توانیم این دغدغه ها را برطرف کنیم.

لزوم توجه بیشتر به هنرهای تجسمی، برطرف کردن مشکلات ثبت انجمن های شعر و داستان، حمایت بیشتر از جوانان هنرمند، حمایت از برگزاری جشنواره های فیلم و تئاتر استان، توجه به پویش های اجتماعی و نهادهای مردمی در حیطه فرهنگ، لزوم تاسیس دانشگاه هنر در استان با توجه به حجم بالای هنرمند از جمله در خواست های هنرمندان از وزیر در این نشست بود.

در پایان این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اولین کتاب دیجیتال نمایشنامه های استان خوزستان رونمایی کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار