استاندار البرز در آئین آغاز عملیات عمرانی نخستین پروژه شهرسلول کشور:

تبدیل علم به ثروت مانع از خروج درآمدهای ارزی از کشور می شود

کرج (پانا) -استاندار البرز در آیین آغاز عملیات عمرانی نخستین پروژه شهرسلول کشور گفت: با فرصت خوبی که در بحث سلول های بنیادین و بیوتکنولوژی در استان ایجاد شده بازتاب و دامنه آن ملی و منطقه ای است و از هزینه های ارزی و واردات جلوگیری خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل علم به ثروت مانع از خروج درآمدهای ارزی از کشور می شود

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، محمد علی نجفی استاندار البرز در آیین آغاز عملیات عمرانی نخستین پروژه شهرسلول کشور و طرح شتاب دهنده پرسیس ژن، در دانشگاه خوارزمی گفت: امروز کار ویژه ای در حال انجام است؛ پیش تر به حرکت دانشگاه های بزرگ دنیا در حوزه علمی غبطه می خوردیم؛ اما امروز خود در زمینه علم و فناوری صاحب نام هستیم.

وی افزود: احداث این شهر سلولی و بهره مندی از فرصت دانشگاه برای تبدیل علم به ثروت حرکتی نو و فرصتی ویژه برای ما مدیران استانی فراهم می کند.

نجفی با قدردانی از اهتمامی که برای اجرای این طرح ملی بکار گرفته شده است؛ افزود: شاهد این هستیم که اندیشه های بزرگ در استانی که بعنوان قطب علم و فناوری کشور نامگذاری شده است، بیشتر در حال فراهم شدن است.

وی افزود: فرصت خوبی در بحث سلول های بنیادین و بیوتکنولوژی در استان در حال انجام است که بازتاب و دامنه آن ملی و منطقه ای است و از هزینه های ارزی واردات جلوگیری خواهد کرد.

نجفی گفت: تولیدات فناورانه این شهر موجب رونق صادرات خواهد شد و بهره مندی ما از امکانات دنیا و استفاده از فرصت های ویژه ای را برای کشورها فراهم خواهد آورد.

وی بیان کرد: در تمام بخش ها و تصمیم سازی ها اگر ندیشه دانش بنیان و استفاده از علم و فناوری روز دنیا همراه نباشند با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.

نجفی در ادامه با بیان اینکه ایجاد زیست ساخت ها برای سرمایه گذاران بعنوان بخشنامه باید به دستگاه ها ابلاغ شود؛ گفت: همه شهرداری ها و بخش ها باید زمینه را برای حضور سرمایه گذاران زیست ساخت ها فراهم کنند.

وی ادامه داد: تولید ثروت از دانش هنری است که باید بکار بگیریم؛پیش تر برای تولید ثروت به منابع ملی و جنگل ها و معادن و... رجوع می کردیم که استفاده موجب تخریب شد؛ اما امروز علم منابع ثروت می شود.

نجفی گفت: احداث این شهر سلولی و سایر اقدامات حمایتی موجب بازگشت و جذب جوانان و نخبگان به کشورمان خواهد بود.

وی بیان کرد: به دنبال ایجاد مشاغل محدود در کارگاه های تولیدی کوچک نیستیم بلکه هدف ما ایجاد مشاغل پایدار و بزرگ است که این مهم نیز با تلفیق صنعت و دانشگاه و نه به شعار محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار