معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی :

بهره گیری از تجارب استان های پیشرو و اصلاح فرآیندها در حوزه سرمایه گذاری

بجنورد(پانا)-در تازه ترین نشست شورای اداری استان با محوریت تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مجید پورعیسی به عنوان معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی معرفی شد و به تشریح سیاست های خود در این حوزه پرداخت.

کد مطلب: ۸۰۵۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره گیری از تجارب استان های پیشرو و اصلاح فرآیندها در حوزه سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی ،به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در این نشست با تشکر از اعتماد استاندار به جهت انتصاب خود در جایگاه معاونت امور اقتصادی استانداری اظهار داشت: تحقق سیاست های دولت و استاندار جزو برنامه ام است اما روش و راهکارهای نیل به این اهداف را مطابق با روش خود که متناسب با مقتضیات زمانی و پیشرفت علم و فناوری است، را دنبال خواهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از نظرات مشورتی نخبگان، دستگاه های نظارتی و رسانه ها افزود: به اصل مهم برنامه ریزی از پایین به بالا اعتقاد دارم و خود را معطل ابلاغ دستورات بالادستی نمی گذارم و متناسب با سیاست های دولت کارها را پیش خواهم برد و تاکید دارم با سیاست های گذشته نتیجه ای حاصل نمی شود و در بخش هایی از جمله تأمین مالی باید تنوع و گستردگی در نظام تأمین مالی حاصل شود.

وی ادامه داد: اصلاح فرآیندهای سرمایه گذاری و تسریع پاسخگویی مدیران به سرمایه گذاران مورد تاکید است و همچنین ایجاد ارتباط تنگاتنگ با صندوق توسعه ملی برای دریافت اعتبارات، بهره مندی از روش ها و فناوری های دنیای امروز و در نهایت کسب تجربه از استان های پیش رو از جمله سیاست های من در این حوزه خواهد بود.

پورعیسی با بیان این که باید نسبت به امور خوش بین باشیم، تاکید کرد: خوش بینی به معنای وعده دادن نیست بلکه ایجاد تعامل و همفکری برای رسیدن به راهکارهای عملیاتی در حل مشکلات است.

وی که بهره مندی از نظرات مشورتی نخبگان و کمک دستگاه های نظارتی و رسانه ها را در پیشبرد اهداف و برنامه های کاری خود مورد تاکید قرار داد، در ادامه تصریح کرد: تمامی افراد باید نسبت به نقش و جایگاه خود در راستای توسعه استان آگاه باشند و تاکید می کنم ناهماهنگی در بخش های مختلف اقتصادی ما را از مسیر رسیدن به اهداف دولت و نماینده دولت در استان دور می کند.

پورعیسی مطرح کرد: برای انجام کارها در برخورد با یکدیگر رودربایستی ها را کنار گذاریم و اگر نقدی بر نحوه عملکرد فردی وجود دارد، بیان آن را به بعد از اتمام مسئولیت افراد موکول نکنیم چرا که تاثیری در رشد و توسعه استان نخواهد داشت.

در ادامه این نشست، معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی هم به ارائه گزارش عملکرد چهارساله خود پرداخت و تاکید کرد: تمامی نتایج خوب به دست آمده ماحصل تلاش و همکاری و مشارکت مدیران و فعالان حوزه اقتصادی و بخش های تولیدی و همچنین بانک های استان است.

محمود دلپسند افزود: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با هدف حل مشکلات بانکی، مالیاتی و بیمه ای واحدهای تولیدی یکی از این اقدامات بود که در سایه تشکیل جلسات این کارگروه ۵۰ واحد تولیدی راکد به حالت فعال و نیمه فعال تبدیل و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط بانک ها با ثبت در سامانه بهین یاب پرداخت شد و همچنین زمینه بهره مندی از ظرفیت صندوق توسعه ملی از سال ۹۳ در استان ایجاد و تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای فعالیت های اقتصادی پرداخت شده است.

وی افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش 25 تا 30 درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی و افزایش تعداد واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی را از دیگر اقدامات مهم استان در حوزه اقتصادی طی 4 سال اخیر برشمرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم عمر را سرمایه اصلی انسان توصیف کرد و گفت: تکرار روزهای زندگی به معنای هدررفت عمر است و باید تلاش شود امروز با بهتر از دیروز باشد.

حجت الاسلامی یعقوبی در واپسین نشست شورای اداری استان در سال جاری، مدیران حاضر را به خودارزیابی عملکرد و اتخاذ تصمیمات بهینه در آستانه سال نو فراخواند و افزود: باید از غفلت ها، کم کاری ها و اختلافات بدون دلیل و یا بی اهمیت خود با دیگران خود استغفار کنیم و خود را به لباس تقوا آراسته نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار