استاندار خراسان شمالی :

فرهنگ کاشت درخت بین جوانان نهادینه شود

بجنورد(پانا)-استاندار خراسان شمالی روز شنبه با حضور در مراسم رسمی درختکاری، ضمن کاشت نهال در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد و تأکید بر ضرورت نهادینه شدن این فرهنگ در نسل جوان و نوجوان، به برخی حاشیه سازی های انجام شده در پی انتشار تصویری از خود حین کاشت نهال اشاره داشت و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ کاشت درخت بین جوانان نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی ،به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در مراسم روز درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی در محل منطقه ویژه اقتصادی بجنورد اظهار داشت:درخت و درختکاری سبز شدن ظاهری زمین است اما از درخت به عنوان نماد سبز شدن قلب ها و افکار خود باید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در هر زمانی که امکان غرس درخت باشد باید در آن زمان اقدام به کاشت کرد و به شکل نمادین و با نزدیک شدن به فصل بهار هر ساله 15 اسفندماه با عنوان روز درختکاری اقدام به کاشت نهال می کنیم تا این فرهنگ بین جوانان و نوجوانان ترویج یابد زیرا اهمیت کاشت نهال نیز در اسلام، بسیار زیاد مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: اگر با تولد هر انسانی اقدام به کاشت درخت با نام خود همان فرد شود در آینده ای نه چندان دور شاهد حجم زیادی از درختان و سرسبزی در کشور خواهیم بود که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

استاندار خراسان شمالی هم چنین در حاشیه مراسم گفت: هفته گذشته برای شرکت در مراسم افتتاح یک آموزشگاه ۹کلاسه در مدرسه ای حضور یافتم که به دلیل تقاضای مدیر مدرسه و بدون هیچ گونه برنامه از قبل پیش بینی شده اقدام به کاشت نهالی کردیم اما به دلیل قرار گرفتن بر روی کارتن مقوایی که برای ممانعت از گلی شدن کفش ها پیش از حضور در محیط نوساز بود، شاهد واکنش های منفی در فضای مجازی بودیم.

صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه چنین مساله ای در فضای مجازی با واکنش های منفی مواجه شد و این که مساله با قرار دادن عکس یکی از شهدا و تصویرسازی این صحنه مقایسه شد، کار درستی نبود حال آنکه در ظاهری مرتب و رسمی برای اصل برنامه که افتتاح آموزشگاه بود و بدون پش بینی و آمادگی قبلی، در آن مراسم حضور یافته بودیم.

وی در عین حال تصریح کرد: برای کسانی که نقدهایشان موجب می شود تا ذهن ما را برای انجام کار بهتر فعال تر کنند، آرزوی سلامتی دارم؛ ضمن این که امیدوارم بتوانیم میدان دید خود را نسبت به تمامی مسائل پیرامون خود وسعت دهیم و به جای پرداختن به چنین موضوعاتی آن هم بدون در نظر گرفتن اصل قضیه، مثبت اندیش باشیم و اصل کار را که کاشت نهال و ترویج فرهنگ درخت کاری و افتتاح یک آموزشگاه بود، زیر سوال نبریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار