مدیرکل دفتر امور زنان آموزش و پرورش خبر داد: اجرای طرح سلامت زنان فرهنگی در سال 97

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح غربالگری زنان فرهنگی در حوزه بیماری‌های زنان با همکاری وزارت بهداشت در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر امور زنان آموزش و پرورش خبر داد: اجرای طرح سلامت زنان فرهنگی در سال 97

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فرحناز مینایی‌پور با بیان اینکه پس از انقلاب نقش زنان در اجتماع پررنگ شده است اظهار کرد: اداره کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش به دنبال ایجاد دیدگاه‌های مثبت نسبت به نقش زنان و دختران در جامعه، شناخت آسیب‌ها، خلاءها و مشکلات زنان و دختران و تلاش برای کاهش آنها، افزایش نرخ باسوادی زنان، ایجاد فرصت‌های آموزشی بهتر برای دختران در مناطق محروم، توانمندسازی زنان و دختران و جبران نابرابری‌های موجود میان دختران و پسران با توجه به بالاتر بودن نرخ بازماندگی از تحصیل دختران نسبت به پسران در حوزه آموزش و پرورش است.

وی افزود: افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های سیاست‌گذاری و مدیریتی کلان از دیگر اهداف ماست؛ یک میلیون زن در دولت اشتغال دارند که نیمی از آنها در آموزش و پرورش هستند که به طور کلی وضعیت برابری نسبت به مردان دارند اما از لحاظ حضور در پست‌های مدیریت میانی و ارشد شرایط خوبی ندارند.

مینایی‌پور اضافه کرد: در چند ماهی که این مسئولیت را در وزارت آموزش و پرورش بر عهده گرفته‌ام برگزاری دوره آموزش مهارت گفت‌وگو برای زنان، برگزاری مرحله اول دوره توان‌افزایی مدیران زن در آموزش و پرورش، استمرار آموزش حقوق و مسئولیت‌های فردی به دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم و تلاش برای بهبود اجرای طرح آموزشی، فرهنگی و بهداشتی دختران دانش‌آموز در مناطق محروم از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مقدمات طرح خواهرخواندگی مدارس را فراهم کرده‌ایم، گفت: در این طرح یک مدرسه در منطقه برخوردار با یک مدرسه در منطقه محروم خواهرخوانده می‌شوند و با تبادلاتی که بین آنها ایجاد می‌شود زمینه بالا رفتن سطح فرهنگی و انتقال تجربیات بین آنها فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح غربالگری زنان فرهنگی در حوزه بیماری‌های زنان با همکاری وزارت بهداشت سال آینده اجرا خواهد شد.

مینایی‌پور ادامه داد: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و هفته گرامی‌داشت مقام زن، 21 اسفندماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور مراسمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار