مدیرکل قرآن آموزش و پرورش اعلام کرد: فعالیت 20 هزار روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس

تهران (پانا) -  مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از فعالیت 20 هزار روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل قرآن آموزش و پرورش اعلام کرد: فعالیت 20 هزار روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس

محمدرضا مسیب‌زاده در برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر درباره اضافه شدن زنگ نماز در برنامه درسی دانش‌آموزان اظهار کرد: برپایی نماز امری مهم تلقی شده است و به این موضوع در مدارس توجه ویژه‌ای داریم که بر این اساس سند اقامه نماز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه توسعه نظام مهندسی فرهنگی با توجه به این سند ابلاغ شده است افزود: نیم ساعت به عنوان ساعت نماز در مدارس برای تمامی پایه‌های تحصیلی مورد توجه قرار گرفته و این برنامه از ابتدای سال تحصیلی در مدارس اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش عنوان کرد: اضافه شدن ساعت نماز به مدارس کشور تکلیفی است که تمامی جوانب آن سنجیده شده است و بدون اینکه از ساعت درسی دانش‌آموزان کاسته شود این برنامه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه سند اقامه نماز بحثی جامع در حوزه مسائل تربیتی پرورشی را مورد توجه قرار می‌دهد گفت: یکی از مصوبات آن زمان نماز جماعت است که در مدارس به آن توجه شده است و اکنون تمامی مدارس این فرایند را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در 65 هزار مدرسه انجام می‌شود اظهار کرد: در کنار این فرایند 45 هزار فرهنگی هم به برپایی نماز جماعت در مدارس کمک می‌کنند و سعی شده تا تمامی امکانات تمهیدی و تجهیزی برای این منظور را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از فعالیت 20 هزار روحانی برای اقامه نماز در مدارس خبر داد و گفت: در مقاطع تحصیلی مختلف بنا بر اقتضای شرایط دانش‌آموزی اقامه نماز جماعت انجام خواهد شد و تاکید داریم که این فرایند باید به طور اختیاری برای دانش‌آموزان اجرا شود و هیچ‌گونه اجباری برای حضور دانش‌آموزان قائل نخواهیم بود.

وی فرایند تعلیم و تربیت را جریان سیالی دانست و اظهار کرد: اقامه نماز جماعت یکی از مسائلی است که در این جریان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه نماز عالی‌ترین مرتبه شکر خداوند است تصریح کرد: شعار ما همواره در آموزش و پرورش برپایی نماز جماعت بوده که سعی داریم تا در بهترین شکل آن را اجرایی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار