رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور خبر داد

عرضه 5 قلم کالای اساسی با تخفیف 15 تا 20 درصدی در فروشگا‌های زنجیره‌ای

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور با بیان اینکه کالا به میزان کافی در بازار موجود است و مردم می‌توانند بدون دغدغه نیاز خود را تامین کنند، می‌گوید گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج و میوه با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی در فروشگاههای زنجیره ای توزیع شود.

کد مطلب: ۸۰۵۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
عرضه  5 قلم کالای اساسی با تخفیف 15 تا  20 درصدی در فروشگا‌های زنجیره‌ای

امیرخسرو فخریان افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازوان دولت در تنظیم بازار هستند و با همت دولت تلاش دارند که بازار شب عید را در اقلامی چون گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، میوه، برنج و روغن تنظیم کنند.

فخریان از توزیع ۵ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال خبر داد و گفت:گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج و میوه با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی در فروشگاههای زنجیره‌ای توزیع شود.

رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره‌ای اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار بر این است که گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج و میوه با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی در روزهای پایانی سال عرضه شود که بر این اساس قیمت میوه حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد پائین‌تر از قیمت روز میادین میوه و تره بار است.

وی افزود: دولت به تازه‌گی در مورد تعرفه و شرایط واردات برنج تصمیم‌گیری کرده و مشخص نموده که این کالا ارز مبادله‌ای دریافت کند یا خیر. اما نکته حائز اهمیت آن است که وقتی واردات برنج هندی به ایران آزاد می‌شود، کشور هند قیمت‌ها را در بازار بالا برده و وقتی که ممنوعیت واردات داریم، قیمت برنج هندی از سوی تولیدکنندگان این کشور بالاتر می‌رود و زمانی که واردات در ایران ممنوع است، قیمت مجدد کاهش می‌یابد. بنابراین دولت باید همواره در تعرفه‌گذاری و تغییر سیاستهای واردات برنج به تصمیمات تولیدکنندگان هندی نیز توجه داشته باشد.

فخریان یادآور شد: تولید‌کنندگان هندی به خوبی سیاست‌های ایران در واردات برنج را می‌دانند و متناسب با آن تصمیم می‌گیرند.

به گفته او درحال‌حاضر ۹۰ فروشگاه زنجیره‌ای در کشور فعالیت دارند که در این فروشگاه‌ها کالاهای ۱۱۰ برند معتبر کشور عرضه می‌شود.

فخریان اعلام کرد: مردم می‌توانند مایحتاج خود را برای ایام نوروز از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت مناسب تهیه کنند. تمام تلاش ما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این است که قیمت‌ها را در آستانه سال جدید ثابت نگه داریم.

وی با اشاره به اعتماد مردم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: مردم بسیار هوشمند هستند و می‌دانند که کدام شرکت‌ها برای کسب سود بیشتر برای آنها تلاش می‌کنند. ما تلاش داریم که خدمات پس از فروش مناسبی برای مشتریان در نظر بگیریم.

این فعال اقتصادی در ادامه با بین اینکه بازرسان اتحادیه بر عملکرد واحدها نظارت دقیقی دارند،‌خاطرنشان کرد: به جرات می‌توانم اعلام کنم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمترین شکایت مردمی را دارند.

فخریان در ادامه با اعلام این خبر که در سال آینده شاهد تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای برون مرزی خواهیم بود، بیان کرد: کشورهای هدف ما برای تاسیس این فروشگاه عراق و عمان است.

وی درباره تلاش‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تنظیم بازار تخم‌مرغ بیان کرد: متاسفانه امسال بسیاری از مرغ‌های مادر به بیماری آنفلوآنزای حاد مرغی مبتلا شدند و همین مسئله سبب شد که کشور با کمبود جدی در این زمینه مواجه شود اما خوشبختانه دولت به موقع مجوز واردات را صادر کرد و هم اکنون تخم‌مرغ با کیلویی ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار