مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی :

24 هزار گواهی استاندارد از ابتدای سال جاری کالاهای صادراتی و وارداتی صادر شده است

ارومیه (پانا) - مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری و تا پایان بهمن‌ماه افزون بر ۲۴۰۰۰ گواهی استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی در استان صادر شده که از این تعداد، بیش از ۲۳ هزار و ۱۰۰ گواهی مربوط به کالاهای وارداتی و ۹۳۴ مورد مربوط به کالاهای صادراتی بوده است.

کد مطلب: ۸۰۵۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
24 هزار گواهی استاندارد از ابتدای سال  جاری  کالاهای صادراتی و وارداتی صادر شده است

منصور جلایر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرارسیدن سال جدید و ایام نوروز، طرح ویژه نظارتی از ۱۵ اسفندماه در سراسر استان آغاز شده تا بتوانیم براساس حق شهروندی، حمایت از مصرف‌کنندگان و کنترل کیفیت کالاها رضایت مسافرین و مردم را جلب کنیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری و تا پایان بهمن‌ماه افزون بر ۲۴۰۰۰ گواهی استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی در استان صادر شده که از این تعداد، بیش از ۲۳ هزار و ۱۰۰ گواهی مربوط به کالاهای وارداتی و ۹۳۴ مورد مربوط به کالاهای صادراتی بوده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه استاندارد ملی ایران نشات گرفته از استانداردهای بین‌المللی است و با توجه به پذیرش استاندارد بین‌المللی در کشورهای مختلف، برای صادرات کالا نیاز به اخذ استاندارد برای کالاهای صادراتی داریم و تجار باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

جلایر گفت: همه کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در مبادی ورودی به استان توسط بازرسان اداره کل استاندارد آذربایجان غربی کنترل می شود و در صورت تایید نشدن، مقدمات بازگرداندن این کالاها را فراهم می کنیم.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی افزود: در طی ۱۱ ماه امسال، ۱۱۲ مورد پروانه جدید برای واحدهای تولیدی صادر شده ضمن اینکه ۹ پروانه واحدهای تولیدی تعلیق و ۲۹ مورد نیز ابطال شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در طی این مدت، ۱۴ دستگاه آسانسور پلمپ شده‌اند که بیشتر آنها در بیمارستان‌ها بوده و از این تعداد ۶ مورد استانداردسازی شدند و گواهی استاندارد دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار