معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست: برای به دست آوردن نان، آب را قربانی کردیم

کاوه مدنی گفت نباید برای به دست آوردن خواسته هایمان، قربانی در یک حوزه دیگر بدهیم آن چنان که برای به دست آوردن نان، آب را قربانی کردیم.

کد مطلب: ۸۰۵۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست: برای به دست آوردن نان، آب را قربانی کردیم

به گزارش محیط زیست زنجان، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در چهارمین همایش منطقه‌ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین که در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار شد گفت: تغییر اقلیم در جهان یک پدیده انسانی و محصول پیشرفت اقتصادی جوامع است و باید در مطالعه آن بین اتفاقاتی که نتیجه کارهای منطقه ای انسانی بوده و مسائلی که نتیجه تغییرات اقلیمی بوده تفکیک قائل شویم.

کاوه مدنی با بیان اینکه ما امروز باید امید و باور داشته باشیم که خود را تطبیق دهیم، افزود: انسان‌ها باهوش و البته جایزالخطا هستند.

وی با بیان اینکه مهم است، باور کنیم همه چیز در یک زنجیره قرار دارد، تصریح کرد: امروز باید همه اتفاقات را در زنجیره اکوسیستم ببینیم.

مدنی با تاکید بر اینکه هر تصمیم کلانی که در کشور می گیریم باید توجیه اقتصادی داشته باشد و این توجیه در حوزه زیست محیطی هم ضروری است و نباید محیط زیست فدای سایر بخش ها شود،گفت: نگرش جدید در دنیای امروزی نگرش تلفیقی است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیم، هزینه زیادی برای کشور ایجاد می کند و باید برای آن نگران بود.

مدنی اضافه کرد: با تغییر اقلیم ما شاهد بروز و ظهور بیشتر برخی از پدیده ها همچون سیل، خشکسالی و طوفان های گود و غبار هستیم که باید به طور اصولی و هدفمند مدیریت شوند . البته تغییر اقلیم فرصت هایی هم دارد که باید با استفاده از تکنولوژی های موجود از آن بهره برد .

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در کشور ایران میزان تولید گازهای گلخانه‌ای بالا است و در دنیا همه به دنبال کاهش این عامل مهم در تغییرات اقلیم هستند.

وی ارائه تسهیلات ویژه جهت کاهش اثرات گازهای گلخانه ای در کوتاه مدت را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد : با حذف برخی آلایندها در چرخه تولید و حمایت از انرژی های نو و با اختصاص تسهیلات می توان در کوتاه مدت از برخی خطرات تهدید ناشی از افزایش گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد.

با استفاده از فن آوری می توان در حوزه محیط زیست، ایجاد اشتغال و سودآوری داشت

معاون آموزشی و پژوهش سازمان ادامه داد : فرصت های سرمایه گذاری در کشور در برخی موضوعات مناسب است و می توان با کمی دقت و استفاده از فن آوری های نوین در حوزه محیط زیست، سودآوری داشت و ایجاد اشتغال کرد.

مدنی گفت : با اقتصاد دولتی نمی توان در دنیای امروز موفق بود و باید بخش خصوصی در تمامی حوزها وارد شود و دولت فقط به عنوان ناظر وحامی باشد و بر اجرای صحیح مقررات نظارت کند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه نجات محیط زیست، استفاده هوشمندانه از داشته هاست و نباید برای بدست آوردن خواسته هایمان، قربانی در یک حوزه دیگر بدهیم آن چنان که برای به دست آوردن نان، آب را قربانی کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار