همزمان با سراسر کشور؛

طرح جامعه کتابخانه گردی در استان قزوین برگزار شد

همزمان با چهاردهمین سالروز تاسیس کتابخانه امام خمینی اجرای طرح کتابخانه گردی در استان قزوین با حضور خانم زرآبادی،داود محمدی،نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۵۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح جامعه کتابخانه گردی در استان قزوین برگزار شد

خانم اسماعیلی مدیر کل کتابخانه های استان قزوین گفت :کتاب می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد پس کتابخانه ها یکی از مکان های مقدس می باشند یکی از ویژگی های بارز کتابخانه ها این است که برای تمامی نیاز های افراد و تمامی اغشارو افراد فغارغ از سن و جنس و مذهب و میزان تحصیلات وضعیت طبقاتی مالی و اختصادی پاسخ گو هستند.

خانم اسماعیلی در ادامه افزود : اهداف اصلی این طرح آشنایی عموم مردم و مدیران کشور با اجرای فرهنگی کشور با محیط کتابخونه های عمومی است. یکی دیگر از اهداف این طرح فعالیت ها و خدمات کتابخانه های عمومی قرار دادن کتابخانه ها به عنوان پایگاه اجتماعی و تمامی امور مردم دعوت به این امور باشد.

در ادامه داود محمدی نماینده ی مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:کسی که دانایی و آگهی و دانش داره و این چیرگی هم داره، وی در ادامه افزود:بیتی داریم که می گوید ( توانا بود هر که دانا بود) معنا و تجربه همین بیت یعنی کسی که از علم و بینش و آگهی برخور دار است ، حتما توانایی هم خواهد پیدا کرد و ما امروز بهترین منبع و منشا برای علم و دانایی افرادرا کتاب می دانیم یعنی هنوز الارقمه این که دنیای امروز دنیای مجازی است و پیشرفت های زیادی در این عرصه فراهم شده. ولی همچنین کتاب به عنوان مکتوب ارزشمند و همچنان منبع جاودانی و یک منبع بسیار گران بها برای تمامی کسانی که در این توسعه در حوزه تحقیق و پژوهش قدم بر میدارند شناخته می شود و ما وظیفه داریم در چارچوب جایگاهی که قرار گرفتیم در این حوزه فعالیت کنیم.

داودمحمدی افزود : باید برنامه ریزی شود به نوعی که سرانه مطالعه کتابخوانی در کشورمان افزایش بیابد و الان باید مکان های را در پارک ها اتوبوس ها و در جاهای که برای افراد مجالی ایجاد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار