تأکید بر ساخت مدارس جدید در تهران با رویکرد مدیریت سبز

تهران (پانا) - جلسه استقرار مدیریت سبز در اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با حضور مدیرکل، معاونان و مسئولان واحدهای مربوطه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۵۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تأکید بر ساخت مدارس جدید در تهران با رویکرد مدیریت سبز

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس استان تهران، در این جلسه بررسی چگونگی استقرار مدیریت و فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از انرژی و منابع مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین طراحی و ساخت مدارس جدید در استان تهران با رویکرد مدیریت سبز، احترام به محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی مورد تأکید قرار گرفت.

کاهش مصرف کاغذ، بهبود نظام تعمیرات، بازیافت، استفاده از فناوری‌های پاک، بهینه سازی حامل‌های انرژی، بهینه سازی مصرف آب، کاهش تولید پسماند و فرهنگ سازی در امور مربوطه از جمله مواردی بود که مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

محور کلی مباحث مدیریت سبز بر چهار پایه «پسماند»، «انرژی»، «آب» و «کاغذ» دسته بندی می‌شود که اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در بسیاری از موارد سرآمد است.

داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در این جلسه بر ساخت مدارس جدید با استفاده از شیوه نامه «مدیریت سبز» تأکید کرد.

وی اظهار کرد: یکی از رویکردها در ادامه ساخت فضاهای آموزشی در استان تهران، توجه به احداث مدارس سبز است.

ورناصری بیان کرد: «ظاهر فیزیکی» و توجه به نقش «مصرف انرژی» از مقدمات ایجاد مدارس سبز است که اکنون اداره کل نوسازی مدارس استان تهران هر دو موضوع را در ساخت فضاهای آموزشی مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به دیگر ویژگی‌های مدرسه سبز خاطرنشان کرد: توجه به فضای سبز و درختان، آگاهی‌های زیست محیطی، توجه به نظافت مدرسه و دیگر موضوعات نیز از جمله موارد پس از ساخت این دست مدارس است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رویکردها در «احداث» و «تخریب و بازسازی» فضاهای آموزشی استان تهران توجه به ساخت مدارس سبز است گفت: چهار عنصر هوا، آب، خاک و صدا به صورت ویژه در ساخت مدارس از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

ورناصری گفت: انتخاب و جانمایی ساخت مدارس جدید در استان تهران و به ویژه در شهر تهران بسیار دشوار شده است، اما همچنان در احداث فضاهای آموزشی به موضوع «اکوسیستم» و «زیست بوم‌ها» توجه داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران به یکی دیگر از عناصری که در ساخت مدارس سبز اهمیت دارد اشاره و عنوان کرد: «عنصر صدا» در فضاهای آموزشی تهران از اهمیت خاصی برخوردار است به گونه‌ای که در تلاش هستیم تا اجازه ورود هرگونه صدای محیط بیرونی به کلاس‌های درس را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: «مصرف انرژی» نیز از دیگر موارد با اهمیت در ساخت مدارس سبز و جدید است؛ لذا بحث توجه به انرژی، نور و بهترین استفاده در راستای صرفه جویی‌ها و کاهش معضلات زیست محیطی مَد نظر احداث این مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار