ویژه برنامه های نوذوز ۹۷ رادیو اعلام شدند

شاه آبادی: برنامه های رادیو را بی رحمانه نقد کنید

پخش بیش از ۱۰۵ هزار دقیقه‌ برنامه رادیویی در ایام عید نوروز

تهران (پانا)- معاون صدای رسانه ملی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه های نوروز ۹۷ این رسانه از تدارک و پخش بیش از ۳۴۵۱ برنامه نوروزی در‌۱۶ شبکه رادیویی و ۱۰۵ هزار دقیقه برنامه به مخاطبان ارائه داد.

کد مطلب: ۸۰۵۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
شاه آبادی: برنامه های رادیو را بی رحمانه نقد کنید

ویژه برنامه های رادیویی نوروز ۹۷ صبح امروز-شنبه ۲۰ اسفند- با حضور شاه آبادی معاون صدا و جمعی از مدیران شبکه های رادیویی در ساختمان شهدای رادیو معرفی شدند.
در ابتدای نشست فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی از دکتر شاه آبادی دعوت به سخنرانی کرد.
معاون صدا در‌اولین نشست خبری خود با اهالی رسانه بیان کرد: نقش رادیو در زندگی مردم می تواند جدی باشد اگر به درستی عمل کنیم. در فضل جدید افزایش کارامدی رسانه در زندگی مردم با توجه به وجه تعاملی رادیو در اولویت است.
وی افزود: ارتقای سطح و سبک زندگی ایرانی اسلامی تقویت خودباوری، دوری از حرکت های جناحی، توجه به افزایش مهارت های زندگی، نقش رسانه در اموزش و تکالیف شهروندی، محورهای اصلی هستند که در رویکرد جدید رادیو در دستور کار قرار دارند. ارتقای معنویت در رسانه می تواند باعث نقش آفرینی شود. علاقه و سلیقه قاطبه کشور باید بر تنوع تولیدات شنیداری مبتنی باشد.
شاه آبادی ادامه داد: توجه ویژه به مخاطبان و مطالعه آن ها اهمیت دارد. بخش مهم امروز بازآفرینی است که با ارتقای آموزش و حل مسائل صنفی و رفع موانع موجود امید داریم خروجی های بهتری کسب کنیم. نقش رادیو در سازمان نباید کمرنگ شود‌و سهم جدی تری را بتوانیم ایفا کنیم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به نظر سنجی بالاترین درصد شنوندگان شبکه های رادیویی را داشته ایم. امیدوارم هم ارتقای کیفی و هم ضریب نفوذ کمی رسانه ها را داشته باشیم.
معاون صدا درباره رویکرد رادیو در نوروز که توجه به حال و هوای نوروزی و معرفی آداب و رسوم این ایام است، گفت: شب عید با مناسبت شهادت همراهیم و سیزدهم نوروز نیز برنامه مناسب این ایام هستند.
وی افزود: ترویج گردشگری دینی و مذهبی ، توسعه گردشگری و ایران گردی، رادیو به عنوان یک همراه در سفرها این فرصت را برای ما فراهم می کند که رادیو را جدی تر بدانیم. توجه به توفیقات ایران‌در سال ۹۶، توجه به موضوع احترام‌با خانواده شهدا و تکریم‌شهدای مدافع حرم، کتاب و‌کتابخوانی، بیش ار ۳۴۵۱ برنامه نوروزی در‌۱۶ شبکه رادیو و ۱۰۵ هزار دقیقه به مخاطبان ارایه می شود.
وی با اشاره به تعدادی از ویژه برنامه های نوروزی عنوان کرد:۱۳ برنامه از ۱۳ شبکه ویژه تحویل سال هستند. از گونه های شنیداری مسابقات متنوع با موضوع آداب و رسوم نوروز، طنز در شبکه صبا و برنامه های معارفی در رادیو معارف، ویژه برنامه به سمت بهار در‌رادیو سلامت و طرح هایی که برای کاهش تلفات رانندگی‌در نوروز در این شبکه به طور جدی دنبال می شود، از دیگر برنامه های معاونت صداست. در رادیو قران آموزه های قرآنی ارائه خواهد شد. برنامه طنز ورزشی در‌رادیو ورزش پخش می شود. در‌رادیو اقتصاد گفت و‌گو با هنرمندان و اهالی اقتصاد ارائه می شود. برنامه شکر پنیر در شبکه صبا نیز از ‌دیگر برنامه های نوروزی ایام عید رادیو است.
وی در بخش پرسش و پاسخ درباره ویژه برنامه های طنز رادیو گفت: یک قرار بهار شبکه صبا ویژه‌برنامه تحویل سال رادیو است. تحولات شبکه صبا در شورای فکری ظرفیت جدیدی را از این شبکه معرفی می کند. امیدواریم موضوع طنز‌به عنوان ماموریت مهم بخش های مهم‌رادسو قرار بگیرد.
نمایش سه بعدی در رادیو
نمایشنامه ساکن طبقه وسط بخشی از خاطرات عزت شاهی است که در رادیو نمایش رونمایی شده است. این نمایش سه بعدی دو کاناله با هدفون قابل شنیدن است. مخاطب می تواند با یک هدفون درکی از نمایش سه‌بعدی داشته باشد.
در ادامه شاه آبادی در پاسخ به گلایه ای نسبت به نحوه تعامل روابط عمومی رادیو با رسانه ها از خبرنگاران درخواست کرد:برنامه های رادیو را نقد کنید بی رحمانه هم نقد کنید. پست روابط عمومی از شبکه ها حذف شده است، اما هریک نماینده ای برای ارتباط بهتر با رسانه ها دارند.

شاه آبادی از تشکیل 4 کارگروه تخصصی برای ارتقای فعالیت در رادیو خبر داد و گفت: در 4 رشته شغلی تهیه کنندگی، گویندگی، گزارشگری و نویسندگی اقدامات ویژه ای را در نظر گرفته ایم. یدالله گودرزی مسئولیت بخش نویسندگی و سازماندهی نویسندگان را برعهده دارند. نشست گویندگان نیز با مدیریت آقای بحیرایی برگزار شده است. در بخش تهیه کنندگی بیش از 400 تهیه کننده در شبکه ها مشغول به فعالیت هستند که نشستی را برگزار کرده ایم. برای ارتقای فعالیت گزارشگران رادیو نیز در حال مطالعه هستیم.
وی درباره ضوابط و مقررات فعالیت گویندگان رادیو در تلویزیون نیز بیان کرد: اگر همکاری آن ها با تلویزیون به رادیو آسیب نزند مانعی وجود ندارد. فعالیت گویندگان رادیو در تلویزیون به طور مطلق ممنوع نیست اما برای احترام به مخاطبان رادیو به دلیل قوه خیال انگیزی رادیو بهتر است این اتفاق در مواردی نیافتد. اما ابزار تنبیهی برای ممانعت آن ها وجود ندارد.
معاون صدا درباره تغییرات بخش زیرمجموعه خود توضیح داد: تغییرات به دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی مربوط می شوند. در بخش درون سازمانی شاهد حل مسائل صنفی همکاران و شیوه های نوین مدیریتی، احیای باشگاه رادیویی و ایجاد بخش مدیریت موسیقی به عنوان یک واحد مجزا زیر مجموعه معاونت صدا خواهیم بود. اما هنوز ساختار جدید قوانین داخلی ابلاغ نشده است.
وی ادامه داد: در بخش برون سازمانی نیز درباره امتداد برنامه های رادیو تصمیم گیری کرده ایم تا برنامه های رادیویی محدود به یک بار پخش نشوند. افتتاح پایگاه های مختلف شنیداری در شبکه ایران صدا از جمله پایگاه کتاب، موسیقی و... در این راستا به زودی انجام می گیرد. همچنین ارتقای ساختاری در بخش فضای مجازی لحاظ شده است. همچنین 4 رادیو فصلی در 4 ماه اخیر راه اندازی شده است که رادیو محرم، رادیو اربعین، رادیو انقلاب و رادیو بهاران را شامل می شود.
شاه آبادی از راه اندازی رادیو کتاب همزمان با آغاز به کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اردیبهشت 97 خبر داد و تعامل محوری و توجه ویژه به نیازهای مخاطبان را یکی از رویکردهای اصلی رادیو در سال جدید اعلام کرد.
وی خاطر نشان کرد: برند سازی برنامه ها نیز با اعلام برنامه های شاخص شبکه های رادیویی که تعداد آن ها به بیش از 40 برنامه می رسد، مد نظر است. این برنامه ها همچنین بودجه تولیدشان تغییر خواهد کرد. به طور کلی در رادیو به دلیل تعدد عناوین، برنامه های رادیویی مخاطبان خاص دارند.
معاون صدا با اشاره به عملکرد رادیو نما نیز توضیح داد: رادیو نما به معنای تصویری شدن ردیو نیست. بلکه تصویر می تواند برای صدا ارزش افزوده ای داشته باشد. اما پیام کلی در این شیوه برنامه سازی رادیو بر عهده صدا خواهد بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی رفع معایب فنی و زیرساختی گفت: پروژه تقویت فرکانس شبکه ها در جاده ها باید انجام شود و اقداماتی در این زمینه تاکنون انجام گرفته است.
شاه آبادی همچنین به ضرورت راه اندازی شبکه هایی در حوزه کودک و نوجوان، مستند و...اشاره و از تعطیلی شبکه صدای آشنا ابراز تاسف کرد و خبر داد که برای راه اندازی شبکه ای بین المللی برای ایرانیان مقیم کشورهای دیگر برنامه هایی در دستور کار معاونت صدا قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار